Brev:
Grød, søvn og tænder
30. marts 2008
Alder:
5 mdr.
Grød, søvn og tænder
Hej Helen.
Tak for svaret ang. powernap om formiddagen. Det er som om, at det alligevel er for meget med den 4 lur, da hun så er meget svær at få til at sove, så vi er gået tilbage til den første plan du sendte, og har så bare rykket den lidt frem, da hun står før op og går tidligere i seng. Men den har faktisk fungeret nogenlunde fint i 1 uges tid nu. Hun er stadigvæk meget svær at få til at sove om dagen og hun vågner for tiden op MANGE gange også selvom jeg står og vugger hende, og hun græder og skriger. Begge tænder for neden er på vej frem, kan det skyldes det? eller måske hun har ondt i maven pga. grød??
Da jeg begyndte med skemad begyndte det at gå meget bedre med nattesøvnen, og Josefine kunne sove 8-9½ time uden at spise(varede 4 dage)...skulle selvfølgelig have sutten, og hjælpes til at sove videre en gang imellem, men om aftenen fra kl. 19.30 til ca. 23 vågner hun måske kun 1 gang og skal bare have sutten, så det er jo fremskridt at hun ikke vågner efter de 38 min. her mere, men har du en idé om, hvordan det kan være at hun så ikke kan klare dem om dagen??
Hun spiser ca kl 24, 03, 05 om natten, men kan klare sig uden mad fra kl. 19-ca. 24, så det er jo rigtig godt, men kunne jo godt tænke mig at det var om natten i stadet...kan jeg gøre noget for at rygge det?? Jeg er begyndt at give ½ dl. grød med lidt mos formiddag kl. 8 og aften kl 18. Skal jeg begynde med grøntsagsmos aften i stedet, og hvornår må hun få mere end ½ dl??
Et andet spørgsmål er, at hun vågner og har svært ved at falde i søvn det sidste af natten, så jeg sidder nærmest vågen ved hendes seng og aer hende fra kl 3-6 om morgenen..kan jeg gøre noget andet, eller er det vejen frem, at jeg lige må klare en periode, hvor jeg ikke får sovet så meget, men at hun til gengæld FÅR SOVET??
Kan man sige noget om, hvor lang tid der går før tænderne er kommet helt op?? - man kan se begge spidser:-)
Håber du kan hjælpe mig med mine spørgsmål, for du har indtil videre været en rigtig stor hjælp for os.
Venlig hilsen
Josefines mor