Badning ender i skrigeri

7. marts 2008

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Badning ender i skrigeri

Hej Helen,

Tak for dit sidste svar, det var fantastisk et udslag det gav.
Gustav tager fint på i vægt nu. 1,2 kg. og er vokset 5 cm. på en måned, og han sover fint om natten nu.
Han har faktisk præsteret at sove fra kl. 20.00 til kl. 01.30 blive ammet og sove igen til kl. 05.30 næste morgen - det er bare så dejligt!!!!

Jeg giver ham Nan 2 kl. 12.00 ca. 200 ml og vælling 200 ml. kl. ca. 18.00 og derudover ammes han 5 -6 gange i døgnet. Jeg prøver at indøve lidt grød midt på eftermiddagen inden amning, og det går stille og roligt fremad. Han mestrer ikke teknikken så fint ...

Annonce

... endnu.

Nu håber jeg så at du kan hjælpe mig med en anden ting. Han hader at blive badet, og jeg ville meget gerne babysvømme med ham.
Han skriger og græder lige så snart jeg sænker ham ned i vandet (troede at vandet var for varmt, men temp. er ok). Dette gør jo at disse baderutiner bliver lidt et mareridt og meget hurtige. Jeg prøvede så at bade ham i håndvasken og han kunne se sig selv i spejlet, hvilket måske kunne flytte fokus en stund, men lige meget hjalp det. æv - æv

Jeg håber at du kan give mig et par fif til at komme videre, så vi kan komme i svømmehallen.

Kærlig hilsen

Bella

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Køkkenhygiejne

Når man laver mad til småbørn er god køkkenhygiejne særligt vigtig. Små børns forsvar overfor bakterier er mindre end voksnes, og derfor får børn lettere ondt i maven eller får en maveinfektion.

- Undgå at sprede bakterier mellem madvarer. Hold f.eks. rå grøntsager adskilt fra råt kød, så der ikke kommer jordbakterier på kødet, og så der ikke kommer bakterier fra kødet på grøntsagerne.

- Hold også rå madvarer adskilt fra mad, der er klar til at blive spist. Det...

Læs mere i Babylex

Psykisk udvikling børn

Lige fra dit barn bliver født, er det aktivt kommunikerende. Det har brug for at blive taget op, holdt om, trøstet og beroliget, snakket med, kærtegnet osv.

Børn vil altid have brug for at blive set og hørt. De har brug for at vide, at de har en vigtig plads i familien, og at det er dejligt at være sammen med dem. Barnets psykiske udvikling skal støttes, fra barnet er nyfødt og hjælpeløst, og til det vokser op og gradvist bliver mere og mere selvstændigt.

I en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dit svar omkring min søns sovevaner.

Jeg startede med at skære natamningen helt væk, og så var der kun godnattåren tilbage, den virkede han pludselig ikke så interesseret i så den blev også droppet, og helt uden drama og gråd;-)

Nu kunne jeg så få ham til at falde i søvn uden at være helt tæt på mig, men han ville stadig ikke ned i tremmesengen i vågen tilstand.

Jeg læste så at du havde rådet andre til at tage den ene side af sengen, da nogle børn følte sig indespærret.... og hold da k... det gjorde en forskel!!

Dels falder han i søvn glad og tilfreds i sin egen seng, derudover sover han bedre og længere tid i hans egen seng (han kommer stadig ind til os om natten). Han går oven i købet selv ind og lægger sig i sengen når det er sove tid!

Tak fra Rikke, mor til dreng på 16 måneder