Brev:
Svær tid efter fødsel
2. december 2007
Alder:
0 mdr.
Svær tid efter fødsel
Hej Helen
Så har vi fået en dejlig søn 14 dage over tiden. Fødslen var en meget stresset oplevelse, der gik meget hurtigt og endte med sugekop og jeg ved ikke om det er det der gør at jeg har det svært nu, eller om det bare er naturlige følelser efter en fødsel eller min tendens til at bekymre mig og analysere alt for ikke at gøre noget forkert.
Min datter på to har svært ved at blive storesøster og hun reagerer meget indadvendt og derfor er jeg hele tiden på vagt og jeg kan mærke at det er hårdt og utroligt energi krævende, hele tiden at holde øje med hende og være bekymret for hvad der foregår inde i hendes hoved. hun er for det meste glad og leger, men jeg kan se at der foregår meget inde i hovedet på hende.
Midt i en leg eller mens vi sidder og hygger kan hun begynde at græde, eller hvis jeg holder ham vil hun have at det er far der skal gøre det. eller så siger hun at babyen skal over i sin lift. hun viser interesse for ham, men det bliver hurtigt for meget. hun bliver meget ked af det når han er ked af, han græder meget da der ikke rigtig er kommet gang i maven endnu
Om natten vågner hun tit grædende og råber efter mig, ( far sover inde ved hende her istarten da babyen græder meget om natten.)
Det er hårdt ikke at føle at man der nok for sin datter og samtidig have dårlig samvittighed over for den lille ny at man har opmærksomheden på den ældste hele tiden.
Det var bare en masse tanker og ikke et egntlig spørgsmål. Men måske du kan komme med dine tanker omkring det hele?
Kærlig hilsen
Mor