Svær tid efter fødsel

2. december 2007

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Svær tid efter fødsel

Hej Helen

Så har vi fået en dejlig søn 14 dage over tiden. Fødslen var en meget stresset oplevelse, der gik meget hurtigt og endte med sugekop og jeg ved ikke om det er det der gør at jeg har det svært nu, eller om det bare er naturlige følelser efter en fødsel eller min tendens til at bekymre mig og analysere alt for ikke at gøre noget forkert.

Min datter på to har svært ved at blive storesøster og hun reagerer meget indadvendt og derfor er jeg hele tiden på vagt og jeg kan mærke at det er hårdt og utroligt energi krævende, hele tiden at holde øje med hende og være bekymret for hvad der foregår inde i hendes hoved. hun er for det meste glad og leger, men jeg kan se at der foregår meget inde i hovedet på hende.

Midt i en leg eller mens vi sidder og ...

Annonce

... hygger kan hun begynde at græde, eller hvis jeg holder ham vil hun have at det er far der skal gøre det. eller så siger hun at babyen skal over i sin lift. hun viser interesse for ham, men det bliver hurtigt for meget. hun bliver meget ked af det når han er ked af, han græder meget da der ikke rigtig er kommet gang i maven endnu

Om natten vågner hun tit grædende og råber efter mig, ( far sover inde ved hende her istarten da babyen græder meget om natten.)

Det er hårdt ikke at føle at man der nok for sin datter og samtidig have dårlig samvittighed over for den lille ny at man har opmærksomheden på den ældste hele tiden.

Det var bare en masse tanker og ikke et egntlig spørgsmål. Men måske du kan komme med dine tanker omkring det hele?

Kærlig hilsen

Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

RS virus

RS-virus eller respiratorisk syncytialvirus er i vintermånederne den hyppigste årsag til akut bronkitis hos små børn og RS-virus kan også udvikle sig til lungebetændelse.

RS-virus er meget smitsomt og det rammer typisk børn under to år og ofte er børnene under seks måneder. Det er især større søskende, som smitter de mindre søskende, som så kan blive rigtigt syge og kræve indlæggelse. RS-virus er dog sjældent livstruende og barnet kommer sig igen uden men.

De...

Læs mere i Babylex

Rygning

Når mødre ryger passerer nikotin og andre giftige stoffer fra tobakken over til barnet via modermælken. Derfør bør kvinder der ammer ikke ryge.

Passiv rygning er farligt. Det er vigtigt at det lille barn ikke udsættes for tobaksrøg. Det er vigtigt at begge forældre er bevidst om at have et ansvar i forhold til at beskytte barnet mod tobaksrøg. Vokser et barn op i et hjem, hvor den ene eller begge forældre ryger, har barnet stor risiko for at få mellemørebetændelse og udvikle...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når jeg føler mig dum, så skriver jeg til dig, hvor saglighed, oplysthed og empati mødes på det smukkeste. Tak for det!

Hilsen
Mor på 39