Brev:
Døgnrytme, motorisk uro, amning/flaske, vil ikke ligge i barnevogn m.v.
4. november 2007
Alder:
3 mdr.
Kaere Helen.
Ja, saa er jeg paa banen med lidt flere spoergsmaal til dig...!
Vi har nu vaeret i Lissabon i ca. 1 1/2 uge og har ca. 2 1/2 uge tilbage af vores ophold. Selve rejsen gik rigtig godt, og lille S syntes ikke at faa problemer med oererne eller andet.
Du har i et tidligere svar til mig skrevet, at det godt kunne vaere, at rutinen med lille S ville vaere lidt anderledes, mens vi er ude at rejse, og maaske er nedenstaende blot et udryk for det, men jeg vil alligevel meget gerne hoere din vurdering - og gerne forslag til aendringer!
Vedr. doegnrytme:
Inden vi tog afsted, var lille S faktisk kommet ind i en god dags- og natterytme; sov tre gange om dagen, sov ca. fra 20-24, fik flaske, sov til kl. 3 ell. 4, blev ammet og sov til kl. 6.30 ell. 7.
Denne rytme synes at vaere aendret til det vaerre, efter vi er taget paa ferie! Lille S sover stadig ca. 3 gange om dagen, men der er naturligvis ikke samme forudsigelighed, da vi ofte er ude paa laengere eller kortere ture.
Den helt store forhindring lige nu, er nattesoevnen. Lille S sover generelt mere uroligt end derhjemme (han sover i liften saa der er ikke sket nogen aendring der), og han er begyndt at vaagne MEGET tidligt. Naar han har faaet mad om natten, virker han til at vaere lysvaagen, og han er begyndt at ligge at pludre i timevis - det er selvfoelgelig dejligt, at han ikke er ked af det, men hans foraeldre synes nu, at det pga. nattesoevnen, ville vaere rart, hvis han kunne sludre lidt mindre om natten!
Motorisk uro:
Haenger jo nok sammen med soevnen. Lille S virker utrolig motorisk urolig for tiden - det virker som om, han har svaert ved at rumme alle de ting, der foregaar med hans krop. Vi leger meget med ham, og han kan vaere svaer at faa til at falde til ro igen, naar foerst "det hele gaar paa ham". Det virker ogsaa som om, uroen praeger ham i soevnen.
Amning/flaske:
Lille S bliver fortsat ammet og faar flaske een gang dagligt. Der synes at vaere en stigende tendens til, at han giver slip et utal af gange og bliver meget sur, baade naar han ammer og faar flaske. Han spiser fortsat godt, men det kraever STOR taalmodighed.
Vedr. barnevogn:
Mens vi har vaeret paa ferie, har lille S faaet den ide, at han ikke vil ligge i barnevognen, naar han er vaagen - dvs. naar vi er ude at gaa tur. Vi bruger baereselen til ham, men kunne ogsaa godt taenke os, at han var i stand til at ligge i vognen i vaagen tilstand.
Jeg ser frem til at laese dine tanker om ovenstaaende.
Forresten svoeber vi fortsat lille S, da han slet ikke er i stand til at sove mere end 15 min. uden svoebet.
Med venlig hilsen lille S´mor.