Brev:
Noget med gråd...
31. oktober 2007
Alder:
2 mdr.
Noget med gråd...
Hej Helen.
Dette er min første gang ;- )
Jeg er mor til en lille dreng på snart 10 uger. For at forkorte min historie skal kort nævnes, at jeg ammede fuldt ud de første ca. 14 dage. Herefter fik jeg et slemt udbrud af svamp på brystvorter, som også smittede til mit barns mund. Da ingen i starten gættede på, at det var det, det handlede om, nåede jeg derud, hvor jeg ganske enkelt ikke kunne amme ham p.g.a smerter. Det tog halvanden uge, inden jeg kunne igen, og på daværende tidspunkt havde han fået smag for flasken...
Jeg har nu kæmpet en kamp siden, for at komme tilbage til amning. Han har sideløbende fået mme. Alle odds har været imod os (virus, indlæggelse på børneafd osv), og for to dage siden kapitulerede jeg. Der er nemlig sideløbende dukket andre og større problemer op, og nu synes jeg, at jeg må lægge min energi det rette sted i stedet for at knokle med amning, brystpumpe og fiaskoer hver dag.
Det skal lige nævnes, at ammeseancen alt for ofte endte i gråd og en sulten dreng. Så det er situationen lige nu.
Til sagens kerne; min søn har grædt meget og været til kiropraktor (hvilket har hjulpet lidt). Hans gråd bliver slem hen under aften, indimellem ødelægger den også hans sene lur, og så er humøret helt slemt. Men når nu han er så ked, kan vi ikke nusse/komme tæt til ham. Hver gang vi forsøger at holde ham ind til os osv, forstærkes gråden og han fægter vildt med armene. Faktisk oplever vi, at han falder til ro, hvis han bare halvvejs sidder hos en af os uden tæt kropskontakt. Hvorfor reagerer han sådan? Hvorfor kan vi ikke trøste, holde om? Smerter eller andet...?
Til sidst endnu et spørgsmål: Er det ok, at lade barnet græde et stykke tid i barnevogn, inden jeg giver op, og tager ham op? (vugger selvfølgelig vognen og er der)
På forhånd tak
Mange hilsner Mie