Brev:
Dagpleje - 9 mdr.
7. september 2007
Alder:
9 mdr.
Dagpleje - 9 mdr.
Hej Helen
Jeg håber, du kan hjælpe os med at starte Viktoria godt og trygt op i dagpleje. Det går nemlig ikke helt så smertefrit, som jeg ellers havde håbet.
I denne uge har vi afleveret Viktoria kl. 8. (Hun får morgenmad kl. 7.15. Vi vækker hende om morgenen kl. 6.30) På dette tidspunkt sover hun (kl.8). Vores DP vækker hende omkring 9-9.30. Første dag hun var der, hentede vi hende, før hun skulle sove til middag, men lige efter frokost. De spiser frokost kl. 11.
Problemet er bare, at hun ingenting vil spise. Så da vi hentede hende, var hun meget ulykklig og havde grædt i et stykke tid. Hun var jo træt og sulten. Vi har svært nok ved herhjemme at give hende frokost, men kan dog få hende til at spise en halv skive lyst rugbrød. Vi prøvede så de efterfølgende dage at hente hende før frokost og så er der ingen problemer.
I dag hentede vi hende så efter frokost, og aftalte med DP at hun skulle give hende flerkornsgrød, som hun som regel gerne vil spise. Dette får hun til morgenmad. Og spiser ca. 1 dl. Men igen i dag ville hun ingenting spise og var igen træt og ulykkelig da vi hentede hende.
Hvordan kan vi gøre det anderledes? Hun skal jo ikke være så ulykkelig.
DP har foreslået at lægge hende ud og sove alligevel uden hun har spist. Men jeg tvivler på hun vil sove.
Resten af hendes dag herhjemme ser sådan ud:
Får frokost og kommer ud og sove kl 12.00 (Efter DP dagsrytme)
Hun sover på en god dag 1.5 timer. men oftest 50-60 min.
Om eftermiddagen får hun f.eks en banan eller et andet mellemmåltid og vand.
Hun får en powernap fra kl. 15.30-16.00. Nogle gange fra 16-16.30. Den kan hun endnu ikke undvære.
Vi spiser aftensmad kl. 17.30. Hvilket hun er helt vild med. Enkelte gange kan hun bare blive ved.
Om aftenen omkring kl. 19.30 får hun lidt flerkornsgrød.
Hun bliver ammet og puttet omkring 20-20.30. Hun bliver ammet 1 gang om natten ca. kl. 00. Og igen tidlig morgen.
Håber du har nogle råd til os.
med venlig hilsen
Joan