Dagpleje - 9 mdr.

7. september 2007

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Dagpleje - 9 mdr.

Hej Helen

Jeg håber, du kan hjælpe os med at starte Viktoria godt og trygt op i dagpleje. Det går nemlig ikke helt så smertefrit, som jeg ellers havde håbet.

I denne uge har vi afleveret Viktoria kl. 8. (Hun får morgenmad kl. 7.15. Vi vækker hende om morgenen kl. 6.30) På dette tidspunkt sover hun (kl.8). Vores DP vækker hende omkring 9-9.30. Første dag hun var der, hentede vi hende, før hun skulle sove til middag, men lige efter frokost. De spiser frokost kl. 11.

Problemet er bare, at hun ingenting vil spise. Så da vi hentede hende, var hun meget ulykklig og havde grædt i et stykke tid. Hun var jo træt og sulten. Vi har svært nok ved herhjemme at give hende frokost, men kan dog få hende til at spise en halv skive lyst rugbrød. Vi prøvede så de efterfølgende dage at hente hende før frokost og så er der ingen problemer.

I dag hentede vi hende så efter frokost, og aftalte med DP at hun skulle give hende flerkornsgrød, som hun som regel gerne vil spise. Dette får hun til ...

Annonce

... morgenmad. Og spiser ca. 1 dl. Men igen i dag ville hun ingenting spise og var igen træt og ulykkelig da vi hentede hende.

Hvordan kan vi gøre det anderledes? Hun skal jo ikke være så ulykkelig.

DP har foreslået at lægge hende ud og sove alligevel uden hun har spist. Men jeg tvivler på hun vil sove.

Resten af hendes dag herhjemme ser sådan ud:

Får frokost og kommer ud og sove kl 12.00 (Efter DP dagsrytme)
Hun sover på en god dag 1.5 timer. men oftest 50-60 min.

Om eftermiddagen får hun f.eks en banan eller et andet mellemmåltid og vand.

Hun får en powernap fra kl. 15.30-16.00. Nogle gange fra 16-16.30. Den kan hun endnu ikke undvære.

Vi spiser aftensmad kl. 17.30. Hvilket hun er helt vild med. Enkelte gange kan hun bare blive ved.

Om aftenen omkring kl. 19.30 får hun lidt flerkornsgrød.

Hun bliver ammet og puttet omkring 20-20.30. Hun bliver ammet 1 gang om natten ca. kl. 00. Og igen tidlig morgen.

Håber du har nogle råd til os.

med venlig hilsen
Joan

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Suttekæde

En suttekæde er en kæde, som holder sutten ved barnet. Den fungerer ved at den sidder både på sutten og sættes fast i barnets tøj. Det kan være meget praktisk for forældrene, men kæden skal opfylde visse krav, for ikke at være farlig for barnet.

Sikkerhedsstyrelsen tester jævnligt suttekæder og det er desværre ikke alle suttekæder, der lever op til sikkerheden.

Det anbefales at:

- En kæde må ikke være mere end 22 cm lang, da barnet så kan få den...

Læs mere i Babylex

Calcium

Calcium findes hovedsagligt i mælkeprodukter, herunder modermælk og modermælkserstatninger.

Calcium er vigtigt til opbygning af skelettet og er derfor af stor betydning for børn, der naturligt skal vokse meget. Hvis barnet ikke får calcium nok, vil der frigøres calcium fra skelettet for at opretholde koncentrationen af calcium i blodet.

Børn der ammes eller får flaske får dækket deres behov for calcium derigennem og det anbefales at børn får modermælk eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for dit tip om "drilleblæren" og "drillenumsen". Det var lige i øjet!

Pludselig blev af-med-ble et projekt, som vores datter kunne forholde sig til og føle sig som en del af. Lige fra den håbefulde: "Vi skal nok få krammet på den drilleblære, ikk?" til den lettere truende: "Jeg har sagt til drillenumsen, at hvis den ikke opfører sig ordenligt, så ringer jeg til politiet, også kommer den i fængsel".

Så nu er hun uden ble (om dagen) og siger fint til selv og overholder de faste toilettider - om morgenen og aftenen og efter måltider - uden (ret meget) brok.

Tak for hjælpen. Det er stor lettelse for os ikke at skulle skændes med hende om den åndssvage ble.

Venlig hilsen

Helt Utrolig Lettet