Brev:
Forstoppelse hos 9 uger gammel dreng
28. marts 2007
Alder:
2 mdr.
Forstoppelse hos 9 uger gammel dreng
Hej Helen
Jeg skriver til dig igen, fordi min dreng har forstoppelse. Han er 9 uger gammel og havde de første 4 uger forstoppelse, hvor man kunne se at han bare lå og tryggede og tryggede uden at der kom noget ud i den anden ende. Vi var hos zoneterapeuten 3 gange, og om det er det der har virket ved jeg ikke, men ligepludselig gik han fra at have afføring hver 4-5. dag og ondt i maven til at have en velfungerende mave.
Maven har så virket i et par uger, men nu har han den sidste 1½ uges tid haft de samme problemer igen. Han ligger og trygger og skriger, men der kommer ikke noget ud! Der går 4-5 dage igen mellem hans afføring, som er meget tyk gult klisteret.
Han spiser ikke så meget som før, vil ikke rigtig have brystet. Det er ligesom om mavepinen kommer når han skal til at spise. Så ligger han så og skriger samtidig med at han prøver at spise. Der kan så gå 2-3 timer med skrigen, når han trygger. Han falder til ro i korte perioder, og når han er lige ved at døse hen, kan man se at mavepinen kommer igen, og han begynder at skrige.
Idag har jeg prøvet at give ham vand på en teske, da jeg er bange for at han bliver dehydreret.
Den gang for 3-4 uger siden sagde lægen at hans tarmsystem bare skulle modnes. At det var ganske normalt. Jeg synes bare at det ikke er normalt, at min dreng skal ligge i flere timer og have mavekneb og ikke kunne komme af med sin afføring.
Min tanke er om det er noget jeg spiser han ikke kan tåle, men jeg har ikke ændret min kost på nogen måde, så når hans mave har været i orden, hvad kan det så være. Jeg skal til zoneterapeuten igen i morgen, og håber at vi så får hul på sagen der.
Jeg vil bare gerne have nogle gode råd, høre om det er normalt, for jeg er godt nok ked af at min dreng skal have det sådan. Især fordi jeg har svært ved at trøste ham, fordi jeg lugter af mælk. Det er lige som om når far eller hans bedsteforældre tager ham op at han falder til ro.
Med venlig hilsen den bekymrede mor