Forstoppelse hos 9 uger gammel dreng

28. marts 2007

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Forstoppelse hos 9 uger gammel dreng

Hej Helen

Jeg skriver til dig igen, fordi min dreng har forstoppelse. Han er 9 uger gammel og havde de første 4 uger forstoppelse, hvor man kunne se at han bare lå og tryggede og tryggede uden at der kom noget ud i den anden ende. Vi var hos zoneterapeuten 3 gange, og om det er det der har virket ved jeg ikke, men ligepludselig gik han fra at have afføring hver 4-5. dag og ondt i maven til at have en velfungerende mave.

Maven har så virket i et par uger, men nu har han den sidste 1½ uges tid haft de samme problemer igen. Han ligger og trygger og skriger, men der kommer ikke noget ud! Der går 4-5 dage igen mellem hans afføring, som er meget tyk gult klisteret.

Han spiser ikke så meget som før, vil ikke rigtig have brystet. Det er ligesom om mavepinen kommer når han skal til at spise. Så ligger han så og skriger samtidig med at han prøver at spise. Der kan så gå 2-3 timer med skrigen, når han trygger. Han falder til ro i korte perioder, og når han er lige ved at ...

Annonce

... døse hen, kan man se at mavepinen kommer igen, og han begynder at skrige.

Idag har jeg prøvet at give ham vand på en teske, da jeg er bange for at han bliver dehydreret.

Den gang for 3-4 uger siden sagde lægen at hans tarmsystem bare skulle modnes. At det var ganske normalt. Jeg synes bare at det ikke er normalt, at min dreng skal ligge i flere timer og have mavekneb og ikke kunne komme af med sin afføring.

Min tanke er om det er noget jeg spiser han ikke kan tåle, men jeg har ikke ændret min kost på nogen måde, så når hans mave har været i orden, hvad kan det så være. Jeg skal til zoneterapeuten igen i morgen, og håber at vi så får hul på sagen der.

Jeg vil bare gerne have nogle gode råd, høre om det er normalt, for jeg er godt nok ked af at min dreng skal have det sådan. Især fordi jeg har svært ved at trøste ham, fordi jeg lugter af mælk. Det er lige som om når far eller hans bedsteforældre tager ham op at han falder til ro.

Med venlig hilsen den bekymrede mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Fødder

På grund af den trange plads i livmoderen, bliver mange børn født med indaddrejede fødder. Det kan være den ene fod eller begge. Små børn fødes også let hjulbenede. Det har ofte ingen betydning, og det retter sig efterhånden, som barnet bliver ældre. Nogle børn bliver født med klumpfod, også kaldet varusfod eller talipes equinovarus. Dette kræver speciel behandling.

Den sunde babyfod er bred og med en smal hæl. Barnet kan let sprede sine tæer. Alle børn er platfodet indtil...

Læs mere i Babylex

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg bliver nødt til at skrive igen, for at fortælle, hvor glad jeg er for at du har den her hjemmeside!

Det er så fantastisk at have et sted, hvor der er en faglig person, men også utroligt omsorgsfuld, som gider at høre og svare på alle de bekymringer og tanker man har som mor. :-D

Kærlig hilsen
Camilla, snart mor til to