Brev:
Problemer med afføring?
29. november 2003
Alder:
3 mdr.
Problemer med afføring?
Hej
Vi har en lille datter på tre måneder, som bliver ammet og som virker til at trives fint. Imidlertid har hun den sidste uges tid, måske lidt længere, haft ondt i forbindelse med, at hun skal af med luft og afføring. Det er i hvert fald, hvad vi tror, der er i vejen - det begynder med, at hun ligger og giver sig højlydt (som om hun ligger og presser), hvorefter vi kan høre, at hun kommer af med luft / afføring - og sådan kan hun ligge ret længe ad gangen. At dømme efter lyde og ansigtsudtryk er det bestemt ikke rart for hende.
Vi tror ikke, at der blot er tale om REM-søvn, for sådanne perioder har hun jo også, så dem ved vi, hvordan lyder.
Hun har ikke hård mave - slet ikke, faktisk - og hun har næsten lige siden fødslen haft afføring flere gange i døgnet.
Vi har læst om endetarmsforsnævring - kan det være det?
Tak for en god brevkasse!