Brev:
Nr. to barn, hvornår?
8. september 2006
Alder:
11 mdr.
Nr. to barn, hvornår?
Hej Helen
Jeg har et spørgsmål, som jeg håber du kan give lidt gode vinkler på.
Jeg var i den situation for nylig, at der var mulighed for, at jeg var gravid igen. Min første tanke var, at det kunne jeg ikke gøre imod vores lille Benjamin (snart 11 mdr.) fordi så ville man frarøve ham, den tid han skulle have med mor og far alene. Jeg kæmpede virkelig med en rigtig dårlig samvittighed overfor ham. Jeg har hørt så meget om, at børn ikke er psykisk parate til at få søskende før de er hen ad tre års alderen, så min verden var jo ved at bryde sammen. :-(
Det endte så "godt" og det var en falsk alarm, men det har godt nok sat nogle tanker i gang omkring, hvornår vi kan få den næste.
Mit spørgsmål er egentligt kort... Hvornår vil Benjamin være klar til at kunne få en søster eller bror. Jeg følser næsten, at hvis man vælger, at få nr. to inden han er i hvert fald tre år, så laver man en kæmpe bommert... Men på den anden side, søskende med meget lille alders forskel har da meget glæde af hinanden, da de er på næsten samme stadie i deres liv eller hvordan????
Håber du kan hitte rede på mine tanker..
Et sidste lille ps. Jeg har lidt svært ved Benjamins aftensmad. Han skal jo have det samme som os og jeg har læst i nogle af de andre brevkasse spørgsmål, at du skriver at med den alder han har, kan han godt spise nogenlunde selv, men hvordan giver man ham sovs og kartofler som han skal spise selv. Det kommer jo til at ligge alle vegne. Er det bare en periode, man skal igennem med lidt griseri indtil han kan styre det bedre.. Nogle ideer til aftensmad som er sjovere for nemmere for ham at spise.
Og for resten tak for rådet om pastaskruer, det har altså gjort lykken herhjemme :-)
Jeg skylder dig også stor tak. Jeg læste et svar du havde skrevet til en, der havde problemer med amningen og det ramte mig lige i hjertet, da det var de samme problemer, jeg havde med amningen af Benjamin, som til sidst gjorde, at jeg opgave og han kom på flaske kun en uge gammel.
Efter den omgang jeg var igennem med ham og den manglende støtte fra personalet på barselsgangen havde jeg opgivet, at amme den næste, fordi jeg ikke ville igennem den tur igen, men efter at havde læst det, du havde skrevet, har jeg fået modet tilbage og tror igen 100% på, at jeg er i stand til at amme den næste.. :-) Så når jeg venter den næste, kan du regne med spørgsmål fra mig, så jeg kan få nogle gode råd til at få det til at lykkedes!!
Knus og endnu engang tak for alle dine super råd, det var sådan en sundhedsplejerske som dig, alle skulle have!!
Camilla