Fører flaske til ammestrejke og opfølgning på barnevogns kørsel

20. august 2020

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Fører flaske til ammestrejke og opfølgning på barnevogns kørsel

Kære Helen.

Først tak for grundigt og brugbart svar til undertegnede frustrerede barnevogns chauffør 😊

Vi har endnu kun været ude een gang blandt andet fordi det at amme før en barnevogns tur gør det meget svært at min dreng ikke falder i søvn - og når det så lykkes at holde ham vågen når han at blive helt frisk før vi begge ee i tøj /overtøj, sko på, bæresele på., us af døren, ned på gaden, gennem porten, låse op til skuret og hen til barnevognen.

Overvejer derfor kraftigt model med flaske, så:

1) Er der en risiko for at han opdager hvor hurtigt det går og derfor ikke længere vil ammes? (Vil gerne fortsætte så længe som muligt/sst anbefaler)

2) Kræver det ikke at han er større og selv kan holde flasken?

3) Kan godt se fordelen ift vuggestuen - der skal han starte når 11 mnd og far går alene på barsel når 9 mnd.

Du skriver - også i din bog om søvn som jeg har kigget i nu, at mælk er en god naturlig del af putte ritual - men hvordan så når det skal ud af ritual igen ... hvad gør så Far/vuggestue? Vil det ikke være ...

Annonce

... nødvendigt at tage amning ud af putte ritual allerede ved overgangen til grød?

4) En anden vane er den om gode/dårlige oplevelser - en af de ting jeg er 'bange'for med vognen - og iøvrigt også med bad er at han har dårlig oplevelse som 'sætter sig '-Men er det rigtigt? Vil han feks forbinde vognen med noget dårligt hvis han græd e.l sidst? Når man tager ham op af den efter 5 min tror han så han skal det næste gang?

Og: Han er en aktiv og nysgerrig dreng der meget gerne vil lege med barnevognskæden så overvejer dat hænge legetøj der - men er det dumt når ham helst skal forbinde vognen med søvn? (Han får af samme grund ikke legetøj i sin seng )

5) Mit sidste spørgsmål er mere lavpraktisk omstændigheder blive vækket - er det rigtigt man ikke må det? Hvad kan konsekvens være? Normalt ku jeg aldrig drømme om det og min store pige var det kun vuggestuen som vækkede - men dilemma er at jeg også gerne vil følge og hente min store pige fra skole - men synes han blir pivset - men måske er det bare mig?

Pyyh mange spørgsmål på forhånd tak for hjælpen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Bad, de første gange

Det spæde barn kan komme i bad ret hurtigt efter fødslen og ofte beder mange om at få hjælp til det første bad, imens man endnu er på barselsafsnittet.

Når I beslutter jer for at bade jeres barn, så er det rigtig godt at have nogle faste rutiner:

- Et babybadekar er en god idé, nogen vælger også at bruge en speciel babyspand. Det vigtigste er at karret er afgrænset i størrelsen, det giver barnet lidt tryghed.

- Det er en god idé at tilbyde barnet...

Læs mere i Babylex

Svangerskab

Svangerskab er et andet ord for graviditet. Det betyder at en kvinde bærer et barn i sig, man kan sige at "hun er svanger" = "at hun er gravid". Man kan også sige "gennemføre svangerskabet", "afbryde svangerskabet", "først i svangerskabet" "sidst i svangerskabet" osv.

Svangerskab bruges ofte, når man taler om svangerskabsforgiftning. Se derfor "svangerskabsforgiftning".

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen & Co.

Jeg har gjort det før, og det kan måske virke af for meget, at jeg nu gør det igen, men synes endnu engang, at jeg vil sende en tak til dig Helen og hvem end der ellers sidder bag hjemmesiden.

Nu med datter nr. to og efter syv ugers bekendskab med nyeste arving, finder jeg mig selv en lørdag aften helt i panik over, om vi da bare slet ikke kan finde ud af at have en baby. Og wupti på fem minutter har jeg fundet flere lign tilfælde af frustrerede mødre, der beskriver scenarier, der minder om det jeg sidder i. Med et bliver min situation helt "normal" og efterfølgende kan jeg med stor ro læse dine konstruktive svar, som jeg endnu engang finder både kompetente, letforståelige og direkte anvendliege (nu håber jeg også baby-pigen gør det;) )

Så igen stor ros herfra - det er en super hjemmeside!

Med lidt mere ro i mor-sindet sendes en stor TAK herfra.