Brev:
Hvordan aktiverer jeg utrættelig 3 måneders baby og søskende jalousi
4. september 2003
Alder:
3 mdr.
Jeg har en søn på 3½ måned som jeg har vanskeligt ved at aktivere tilstrækkeligt uden selv at køre træt, og uden at han skal tage for meget tid fra sin storesøster.
Min søn vokser meget er nu 69 cm og vejer 8200, jeg ammer ham fuldt og det fungerer fint. Han er glad og tilfreds men kræver hele tiden at nogen underholder og aktiverer ham, han er ikke glad for at ligge alene, men det kan lade sig gøre hvis han kan se og høre een.
Jeg laver gymnastik med ham på puslebordet, på gulvet, lægger ham på maven, triller ham fra side til side, opfordrer ham til at gribe efter sit legetøj osv. Han pludrer og griner - men virker indimellem som om han keder sig..... Hele familien står nærmest på hovedet for ham, vi synger og danser, og han sover et par gange i løbet af dagen og vågner (stadig) 2-3 gange om natten.
Jeg synes han kræver for meget af min tid, som gør at der er alt for lidt tid til storesøster, som nu er blevet frygtelig jaloux, og indimellem slår ham. Dette mønster har jeg fået vendt (delvist) ved at hun skal sige undskyld til ham, når det sker.....
Jeg håber du kan komme med et råd, så jeg får lidt mere "råderum" til mig selv og storesøster uden at lillebror skriger på opmærksomhed.