Tandbørstning er absolut ikke sjovt

4. juli 2014

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Tandbørstning er absolut ikke sjovt

Kære Helen

Jeg har skrevet til dig før ang. min søn, som nu er ca. 13 måneder. Jeg skriver denne gang for at spørge dig til råds om tandbørstning, hvilket absolut ikke er noget, min søn synes er sjovt. Da han var helt lille gik det egentlig ok, men de sidste mange måneder har det været noget af en kamp.

Vi har prøvet alt muligt; at gøre det på forskellige tidspunkter, forskellige steder, siddende, liggende, med forskellige tandbørster, lade ham lege med den først osv. Men når vi skal til at børste ...

Annonce

... tænderne, så bliver han meget ked af det, græder, skriger og vi bliver nødt til at holde ham fast for at kunne børste hans tænder - det er det, som tandlægen har sagt, vi må gøre for at kunne børste dem. Det føles ikke særligt rart at skulle holde ham fast, men ellers har vi ingen chance for at kunne børste dem.

Har du nogen gode råd til, hvordan det kan blive nemmere for os at komme rundt om tandbørstningen? Skal vi bare blive ved og håbe, at han på et tidspunkt vænner sig til det?

Mange hilsner
L

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Brystopereret

Mange kvinder bliver idag brystopereret. En brystoperation kan både være en brystreduktion, hvor man har fjernet noget af brystet og en brystimplantation, hvor man har gjort brysterne større.

Mange kvinder bekymrer sig om hvorvidt de vil kunne amme deres barn, når de er brystopererede og der er ikke andet at gøre, end at se hvad tiden bringer. Nogle kvinder vil fint kunne amme, det afhænger meget af operationsmåden. En del kvinder ammer delvist, giver altså bryst og supplerer med...

Læs mere i Babylex

Appetit

Børns appetit varierer meget. Nogle gange spiser barnet meget i løbet af en dag og andre gange betydeligt mindre.

Det er helt i orden, så længe barnet trives, er aktivt og hverken bliver for tyk eller tynd. Og som udgangspunkt må du tro på at dit barn har en naturlig evne til at spise, når de tilbydes mad og til at sige fra, hvis det ikke har behov for mere.

Når man ammer ved man aldrig hvor meget barnet egentlig får og her må man tro på at hvis der kommer noget ud...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for din altid varme og kærlige måde at gribe udfordringerne an på - det er helt rigtig for mig!
Jeg nyder både dine personlige svar til mig, men bestemt også de svar du giver til andre.

Tak,
Mor til pige på 15 måneder