Brev:
Tandbørstning er absolut ikke sjovt
4. juli 2014
Alder:
13 mdr.
Tandbørstning er absolut ikke sjovt
Kære Helen
Jeg har skrevet til dig før ang. min søn, som nu er ca. 13 måneder. Jeg skriver denne gang for at spørge dig til råds om tandbørstning, hvilket absolut ikke er noget, min søn synes er sjovt. Da han var helt lille gik det egentlig ok, men de sidste mange måneder har det været noget af en kamp.
Vi har prøvet alt muligt; at gøre det på forskellige tidspunkter, forskellige steder, siddende, liggende, med forskellige tandbørster, lade ham lege med den først osv. Men når vi skal til at børste tænderne, så bliver han meget ked af det, græder, skriger og vi bliver nødt til at holde ham fast for at kunne børste hans tænder - det er det, som tandlægen har sagt, vi må gøre for at kunne børste dem. Det føles ikke særligt rart at skulle holde ham fast, men ellers har vi ingen chance for at kunne børste dem.
Har du nogen gode råd til, hvordan det kan blive nemmere for os at komme rundt om tandbørstningen? Skal vi bare blive ved og håbe, at han på et tidspunkt vænner sig til det?
Mange hilsner
L