Pasning med privilegium

6. juni 2014

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Pasning med privilegium

Kære Helen - ja, sær overskrift vel sagtens :) Men kunne ikke lige finde en passende én.

Det er jo sådan, at vi har valgt at jeg går hjemme, i hvert fald indtil videre. Jeg vil helst vi mine kræfter til min familie, omend det betyder færre og kortere rejser, og anden "luksus". Måske jeg en dag begynder deltids arbejde, når krisen vender, men indtil nu er det sådan :)

Når vores dreng er kommet sig ovenpå den nærtstående operation skal han i vuggestue for at få nogle input, det ...

Annonce

... tænker jeg, at han har godt af? I stedet for bare at være hjemme med mor og i legestue to gange om ugen, som det er nu.

Jeg mindes at have læst en artikel af dig for nylig om, at de helt små børn har bedst af 3-4 timer i institution, er det rigtigt? (Hvert barn er naturligt forskellig)

Nu vi er så privilegerede, at vi frit kan "vælge" hvor længe, hvad synes du så? Skal vi stile efter det nævnte antal timer?

Det kommer selvfølgelig an på vuggestuens dagsrytme osv.

Mange hilsner

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Vaner og børn

Alle familier har deres egne vaner og rutiner. Det, at tingene gøres på en bestemt måde, giver tryghed for barnet. Et lille barn vil altid have det bedst, når noget er genkendeligt.

Hvis det lille barn skal passes, er det derfor en rigtig god idé, at den der passer barnet, forsøger at efterligne de rutiner og vaner, som barnet kender.

Børn elsker gentagelser og elsker derfor også lege som borte-tit og klappe-kage. De større børn føler stor glæde ved at se den samme...

Læs mere i Babylex

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi