12 uger gammel pige med tandfrembrud

25. november 2004

Kategori:
Alder:
3 mdr.

12 uger gammel pige med tandfrembrud

Hej Helen

Først og fremmest må jeg lige rose dig for en super god brevkasse. Den er guld værd :o)

Vores datter på snart 12 uger har meget synlige ”tandfrembrud” i både over- og undermund. De er dog allermest fremtrædende i overmunden. Det drejer sig om de fire tænder, der sidder ved siden af de midterste fortænder. Fælles for dem alle er, at de kun er synlige på forsiden af gummerne, som om de vokser udad og ikke ned/op.

Der er kun en meget lille hinde på den ene af de øverste – den er ca. 3 mm i diameteren og sidder ca. 1½ mm fra dér, hvor tænderne normalt bryder frem. Spørgsmålene er så, om det kan være rigtigt, at hun allerede i en ...

Annonce

... alder af ca 3 mdr. er ved at få sine tænder, om de kan sidde sådan længe inden de vokser ned/op, eller om hun får tænder, hvor det meste af forsiden af tanden vokser direkte ud af gummerne?

Vi har en dreng på 4½ år, og han fik først sine første tænder da han var ca. 7 mdr. og alle voksede frem på normalvis – altså ned- eller opad gummerne og ikke udad.

Der skal lige siges, at hun ikke viser tegn på, at ”tandfrembruddene” gør ondt. Når vi rører ved gummerne, hvor tænderne er meget synlige, tyder det heller ikke på, at de er ømme.

Håber du kan hjælpe os med et svar, ellers må vi jo tage hende til en tandlæge.

Venlig hilsen ”Tandfeen”

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Spinalbedøvelse

Spinalbedøvelse er en bedøvelsesform, som bruges ved blandt andet kejsersnit. Man lægger bedøvelsen ind via en kanyle, som føres ind i rygmarvskanalen og kvinden bedøves fuldt fra taljen og ned.

Bedøvelsen gør som regel ikke særlig ondt at få lagt, og det tager meget kort tid at lægge den. Spinalbedøvelse har den fordel at kvinden er vågen under kejsersnittet og derfor kan følge med i fødslen af barnet - og også se barnet med det samme, barnet kommer ud. Der sættes en skærm op,...

Læs mere i Babylex

Ufrivillig natlig vandladning

Når børn tisser i sengen om natten, så kalder man det ufrivillig natlig vandladning, sengevædning eller Enuresis. Og der kan være flere årsager til at børn tisser i sengen om natten.

1. Arvelighed. Hvis mor og/eller far har tisset i sengen om natten, så er sandsynligheden for at barnet kommer til det større.

2. Hormoner. Det antidiuretiske hormon (ADH) udskilles fra hjernen om natten og skal nedsætte urinproduktionen om natten. Men nogle børn er lidt længere tid...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for dit tidligere svar, som gav os meget ro omkring vores 4 uger for tidlig fødte datters måltider.

I det hele taget tak for denne brevkasse, den hjælper mange forældre... jeg er taknemmelig helt inde i mit dybeste over den tid du bruger, dine lange og fyldestgørende svar og din evne til at forstå....!!

Mor til pige født 4 uger for tidligt