Brev:
Negle og lidt af hvert
9. juli 2013
Alder:
1 mdr.
Negle og lidt af hvert
Hej Helen
Så får jeg brug for din hjælp igen.
1. Hvornår må man klippe babys negle? Min dreng er 6 uger?
2. Det næste spørgsmål går på afføring. Jeg ammer ikke, så han får allomin den blå og 2 flasker af den grønne. Han spiser meget, dvs. gerne op til 900 -1000 ml om dagen fordelt på 7 måltider. Han vejer 4.6 kg. (for 14 dage siden)
Han har afføring 2 gange om dagen, og jeg vil sige det er ikke tyndt, men bestemt heller ikke tykt remoulade. Så en gang imellem er det som, at han får lidt mere modellervoks - agtig afføring og har tydeligt svært ved at komme af med det. Så er det jeg overvejer, om jeg skulle give lidt laktulose, men der går så ofte kun 2-4 timer så kommer der en kæmpe afføring, som beskrevet i starten.
Mit spørgsmål er, bør vi give ham laktulose? Vil det ikke ødelægge hans mave helt, når har almindelig afføring? Eller måske en ekstra flaske grøn allomin? Det er ikke hver dag, at han har svært ved at komme af med afføring, og vi giver ham også lidt kogt vand, cykler med hans ben osv.
3. Sidst skal jeg høre dig, jeg har observeret, at han nogen gange har lidt blålig skær om munden, især når han ligger på puslebordet. er det noget, vi skal være bekymret omkring?
Håber du kan hjælpe
Med venlig hilsen
Kristina