Negle og lidt af hvert

9. juli 2013

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Negle og lidt af hvert

Hej Helen

Så får jeg brug for din hjælp igen.

1. Hvornår må man klippe babys negle? Min dreng er 6 uger?

2. Det næste spørgsmål går på afføring. Jeg ammer ikke, så han får allomin den blå og 2 flasker af den grønne. Han spiser meget, dvs. gerne op til 900 -1000 ml om dagen fordelt på 7 måltider. Han vejer 4.6 kg. (for 14 dage siden)

Han har afføring 2 gange om dagen, og jeg vil sige det er ikke tyndt, men bestemt heller ikke tykt remoulade. Så en gang imellem er det som, at han får lidt mere modellervoks - agtig afføring og har tydeligt svært ved at komme af med det. Så er det jeg overvejer, om jeg skulle give ...

Annonce

... lidt laktulose, men der går så ofte kun 2-4 timer så kommer der en kæmpe afføring, som beskrevet i starten.

Mit spørgsmål er, bør vi give ham laktulose? Vil det ikke ødelægge hans mave helt, når har almindelig afføring? Eller måske en ekstra flaske grøn allomin? Det er ikke hver dag, at han har svært ved at komme af med afføring, og vi giver ham også lidt kogt vand, cykler med hans ben osv.

3. Sidst skal jeg høre dig, jeg har observeret, at han nogen gange har lidt blålig skær om munden, især når han ligger på puslebordet. er det noget, vi skal være bekymret omkring?

Håber du kan hjælpe

Med venlig hilsen
Kristina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Barnevogn

Når I skal købe en barnevogn er det vigtigt at I gør jer klart, hvad vognen hovedsageligt skal bruges til.

Skal den mest stå på altanen, eller skal den bruges til at gå lange ture med. Skal den kunne bæres op og ned ad trapper? Og skal den kunne være i bilens bagagerum?

Det er også vigtigt at tænke på årstiden. Både sommer, men især om vinteren, er det vigtigt at både kassen og kalechen er vandtæt. Om vinteren er det vigtigt, at både sider og bund er godt...

Læs mere i Babylex

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dine hurtige svar, dine tanker og gode råd hjælper mig meget!

Knus fra mig