Kontakt og pasning af far

1. april 2013

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Kontakt og pasning af far

Hej igen Helen.

Tak for dit seneste svar.

Her i løbet af påsken, hvor vores søns far også har været hjemme, har vi haft nogle dage med en rigtig glad dreng uden gråd. Det har været fantastisk - håber det vil forsætte sådan!

Har lige et par spørgsmål...

Når vi enten får besøg, eller besøger nogle så plejer folk at komme hen og sige hej til min dreng. Men han kigger ikke på dem der siger hej, man kan slet ikke få øjenkontakt med ham - han kigger alle andre steder hen end dem der forsøger at få hans opmærksomhed. Men efter noget tid eller når dem der siger "hej" ...

Annonce

... kommer "lidt" på afstand, så er det ikke noget problem. Er det unormalt?

Jeg starter til håndbold på mandag om aftenen hvor min kæreste gerne skulle kunne putte vores dreng til nat, men de sidste mange mange gange hvor han har prøvet, har han bare grædt og grædt, men når jeg så tager over, er der ingenting.

Hvad kan vi gøre, så far kan passe og putte til nat?

Jeg ammer fuldt ud, men han er begyndt at kunne drikke af sutteflaske, så nogle gange til nat, får han en flaske med MME. De sidste par aftener har han ikke fået MME, da han har hård mave.

Venlig hilsen
Janni

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Rosiner

Børn under 3 år må gerne spise rosiner, men ikke i ubegrænsede mængder. Det anbefales at børn under 3 år max spiser 50 gram rosiner om ugen.

Rosiner indeholder en svampegift, som hedder Ochratoksin A. Dette tåler barnet kun i meget små mængder. Det er det totale indtag over en længere periode der betyder noget. Derfor sker der ikke noget ved, hvis barnet spiser mange rosiner en dag og i dagene derefter ikke spiser rosiner.

Svampegiften findes også i økologiske...

Læs mere i Babylex

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Fantastisk hjemmeside, fantastiske bøger og fantastiske meninger!

Kærlig hilsen
Mor til Elias, 7 måneder.