Brev:
Dagplejeskift
16. marts 2013
Alder:
22 mdr.
Dagplejeskift
Kære Helen
Vores søn på 22 mdr skal skifte dagpleje pga. at hans nuværende har et barselsvikariat, der desværre udløber.
Hvordan hjælper vi ham bedst til at skifte? To af de andre børn flytter heldigvis med, og den eneste nye vil være dp's eget etårige barn. I sådan et skift vil der jo være både farvel til den "gamle" dp og goddag samt indkøring hos den "nye".
Hvor meget skal vi fortælle om at han skal stoppe hos den nuværende, hvad forstår han og hvordan siger et barn på 22 mdr. farvel til hende samt hendes familie, som vi alle er blevet meget glade for?
Og hvordan tackler vi det, hvis og når han nævner hende eller hendes familiemedlemmer efter at han er stoppet hos hende?
Hvordan kan han bedst indkøres hos den nye mht. hvor meget jeg skal være der, hvor mange timer han selv skal være der og hvor langt et indkøringsforløb skal der være?
På forhånd tak for hjælpen :-)