Brev:
Børnehaveskift - 4 år, 8 mdr.
4. august 2011
Alder:
4 år, 8 mdr.
Børnehaveskift - 4 år, 8 mdr.
Hej Helen,
Vi vurderer stærkt at flytte vores dreng til en anden børnehave, men er usikre på, hvordan vi skal gå frem.
Han er snart fem år og vi vurderer at han skal skifte børnehave, fordi vi ikke synes han bliver udfordret nok.
Lokalerne er meget små og lekepladsen er lille. Der er i den siste tid kommet mange små på hans stue, så de store må lidt passe sig selv, noget der fører til at drengene er oppe og sloss fordi de keder sig og tonen er ret hård børnene imellem.
Han har ikke noen rigtig gode venner og da han er en meget aktiv dreng, der elsker at være ute synes vi at ha skal komme i en utflytterbørnehave det siste år innen han skal i skole. Vi vurderte også en utflytterbørnehave når han skulle fra vuggestue til børnehave, men valgte at fortsette der hvor han var da det var blevet en integreret institution og overgangen nem, noget vi fortryder idag.
Han er glad nok for børnehaven, men er de siste par dage begynt at kalde den en "tøsebørnehave" og er ikke vild med at komme derovre.
Hvordan ved vi om det er rigtig at skifte børnehave?
Hvad siger vi til ham og hvornår?
Vi glæder os til at høre dit svar.
Kærlig hilsen,
Marianne og Emil