Brev:
Humørsvingninger - 2 mdr.
28. januar 2011
Alder:
2 mdr.
Humørsvingninger - 2 mdr.
Hej Helen
Jeg har en datter, født 8 november 2010 og hun er bare dejlig og nem :-)
Alt har bare været helt fint og både min mand og jeg har været hjemme her de 2 første måneder (min mand pga. sæsonarbejde) så vi hjælpes ad med pasningen.
Jeg har et stærkt bånd med min datter og vi pludrer og leger hver dag.
Nu starter han dog på arbejde igen mandag.
De sidste par dage har jeg haft en følelse af at jeg er lidt ked af det. Jeg oplever hovedpine, lidt trykken for brystet samt ked af det-hed... Jeg er ellers glad og sørger for at komme ud på nogle løbeture og gå ture.
Jeg ved ikke hvorfor jeg føler sådan, og synes det er lidt svært at håndtere, da jeg jo ellers synes alt er som det skal være.
Det skal siges at jeg for 2 år siden har haft en periode på 2 måneder med stress pga. mit arbejde og var hjemmegående i 6-7 uger.
Så når jeg oplever symptomerne ovenfor bliver jeg bange for at jeg igen får det dårligt, selvom jeg slet ikke oplever dem i sådan grad som under stress perioden. Og jeg ved at det er selvforstærkende, men jeg ved ikke lige hvordan jeg skal få tankerne ud af hovedet....
Mest af alt har jeg jo hørt om fødselsdepressioner, og min angst for at jeg skal opleve sådan en sidder i baghovedet. Men jeg oplever ikke de symptomer - og er heller ikke trist generelt.
Jeg mangler bare en sparring på om mine følelser er ganske normale og kan vare en kort periode uden det betyder noget, eller om det er noget jeg skal reagere yderligere på.
Håber du kan hjælpe mig ?
(PS. Bare det at få skrevet tingene ned til dig her hjælper allerede lidt :-))