Brev:
Vågner tidligt og giftige puslegulvbrikker
2. januar 2011
Alder:
7 mdr.
Vågner tidligt og giftige puslegulvbrikker
Hej Helen
Tak for dit svar for nogle mdr siden. Det går meget bedre med Oskar og hans refluks. Faktisk kan han nu drikke mælk uden Nutilis, uden at det hele kommer op igen. Vand kan han stadig ikke holde nede, og får han A38 skal dette gøre tykkere for, at han ikke kaster det op igen. Men det bliver forhåbentlig bedre og bedre som mdr går.
Vi forsøgte efter dit råd at fordele mad og mælk mere over dage, så han nu får MME eller sødmælk af glas til måltider (3 om dagen) og som mellemmåltider får han flaske med MME.
Vi har forsøgt med en drømmeflaske, som du rådede til om aftenen ved 22 tiden, og det går fint med at drikke den i søvne, men han får ikke bøvset, fordi han sover, og det gør, at han gylper ud over sig selv og sengen i løbet af natten, så det har vi lidt droppet igen.
Mit spørgsmål denne gang er så, om du har nogle tips til, hvordan vi kan få ham til at sove længere om morgenen? Han vågner kl 5 og vil op. Skal man bare affinde sig med det, eller kan man gøre noget for at strække den? Drømmeflaske hjælper ikke på det.
Derudover hjælper det heller ikke at putte ham senere om aftenen. Han vågner kl 5 lige meget om han er puttet kl 19.30 eller 20.30. Når han vågner kl 5 er han klar til formiddagslur allerede kl 7, hvilket jeg synes er lidt tidligt at køre ham ud i mørket i barnevognen. Men han er jo vant til at han om dagen sover i barnevognen udenfor.
Han virker ikke speciel sulten når han vågner. Han bliver ihvertfald ikke sur over at vente på, at jeg får lavet grød og spiser som regel ikke så meget om morgenen.
Det hjælper heller ikke at bare at give sut om morgenen. Efter at jeg har gjort det adskillelige gange bliver han bare sur.
Ved ikke om det hjælper dig at vide, at han sover ca. 1-2 timer om formiddagen og ca. 2-2½ timer om eftermiddagen. Ingen af lurene er uden forstyrrelser. Han vågner aldrig helt op, men græder, som jeg nævnte i forrige brev med lukkede øjne, indtil jeg kommer og kører lidt med barnevognen. Han vil ikke op i disse 'opvågninger'. Tager jeg ham op, græder han og bliver hurtigt træt og pylret igen.
Et andet spørgsmål er ift de puslegulvbrikker i skum, der har været talt om i medierne mht at de indeholder giftige kemikalier. Jeg synes ikke, at have hørt mere til det siden, så vil høre, om du har hørt noget? Har de fået lavet stikprøver, og er det ok at bruge dem igen? (vi har fjernet dem fra gulvet, nu vi ikke vidste noget). Vi bruger dem fra Bombibitt, som efter sigende skulle være uden skadelige stoffer, men er jo i tvivl, om vi kan risikere det. Oskar sutter heldigvis ikke på dem, men river jo i dem og tager hænderne i munden bagefter.
Her til sidst vil jeg ønske dig et godt Nytår. :-)
Venlig Hilsen
Oskars mor