Manuel fjernelse af moderkagen

11. juli 2004

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Manuel fjernelse af moderkagen

Hej

Jeg har netop født en velskabt pige for 5 dage siden - og er naturligvis meget lykkelig for hende.

Synes dog at min fødsel endte barskt, da jeg blev taget fra hende i 4 timer umiddelbart efter fødlen pga manuel fjernelse af moderkagen i fuld narkose. Jeg har haft det lidt svært med at finde hende - pga dette og så nok en naturlig tilstand af forvirring og omvæltning.

Jeg har fundet stor støtte i min kæreste - og familie - der allesammen lader mig plapre ud med følelsen af forladthed - og tomhed, der er forbundet med at blive taget meget hastigt væk fra det nyfødte barn. Jeg kan begynde at finde en rytme nu - og mener at min pige er meget harmonisk og har det godt (på trods af at hun sover ...

Annonce

... stort set hele tiden) - så jeg tror sagtens at jeg med tiden kommer til at knytte mig til hende - og finde den berømte moderkærlighed og fødselseufori, jeg havde ventet ville opstå helt naturligt og med det samme.

Mit spørgsmål er dog nu om hvorfor min moderkage ikke løsnede sig. Er det evt. noget jeg kan forvente ved en evt. næste fødsel (vil ikke have flere fødsler, hvis der er risiko for den omgang igen)?

Jeg fik ikke indtryk af på deres mundtlige kommunikation til mig under forberedelse til indgrebet at det var farligt - men synes at de løb så stærkt med mig på gangen osv. Så kort og godt; hvad er en fastsiddende moderkage? Hvad er årsagen - og kan det ske igen?

Med venlig hilsen
Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Sko

Det er vigtigt at barnets muskulatur i fødderne får mulighed for at udvikle sig rigtigt. Dette gøres bedst, hvis barnet får lov til at gå så meget som muligt på bare fødder.

Som hovedregel har børn ikke brug for sko, før de begynder at rejse sig og gå rundt. Når barnet skal have sin første sko, er det vigtigt at skoen er blød og passer til barnets fod. Der bør være en fast hælkappe og skoen bør ikke være så stor, at barnet risikerer at glide frem i den. Hvis foden glider, er...

Læs mere i Babylex

Hofteklik

Alle nyfødte undersøges for hofteklik - også kaldet hofteskred eller hofteledsdysplasi. Det ses hos ca. 1% af alle børn. Det opdages ofte ved, at man kan høre et lille klik, når barnets ben drejes op mod maven og udad. Det skyldes, at lårbenshovedet kan glide ud af hofteskålen ved denne bevægelse.

Hvis man har mistanke om, at barnet har en medfødt hoftefejl, så vil barnet blive undersøgt med ultralyd. Hvis barnet har hofteklik, skal det behandles med en skinne, der holder benene...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tak for at du er til.

Det føles som en dejlig livline at have dig og din hjemmeside, når man er usikker på ting og sager. Man vil jo så gerne gøre alt godt for sit barn:-)

Mor til dreng på 5 måneder