Brev:
Når barslen slutter
4. august 2010
Alder:
9 mdr.
Når barslen slutter
Kære Helen,
Jeg synes at min barsel flyver afsted i øjeblikket. Den ene uger tager den anden og pludselig kan jeg begynde at ane at min lille pige skal starte i dagpleje. Jeg har nydt det så meget at blive mor denne gang. Sevfølgelig er det stadig hårdt og man er usikker.. Men igen på en anden måde end første gang.
Jeg nyder hver eneste dag med vores lille pige og er bare slet ikke klar til at give slip. Jeg kan tude over at det er sidste gang jeg skal opleve et lille barn. (Lægerne har frarådet mig at blive gravid igen pga. tre komplicerede graviditeter..) Den første endte i en sen ufrivillig abort, nr. 2 var jeg meget syg og indlagt med hyperemesis og fødslen gik i gang flere gange alt for tidligt og endte i en fødsel en mdr før tid og i denne graviditet var jeg indlagt en stor del af graviditeten med hyperemesis og blev vægtscannet hver 14 dag, da hun lå 26 procent under gennemsnittet.
Jeg har barsel indtil midt nov., men er skrevet op til en plads allerede fra oktober. Så hun vil være 11-12 mdr. når hun starter i dagpleje. Hvilket jo er helt normal. Men det er bare noget andet denne gang. Jeg får det virkelig dårligt ved tanken om, at en anden skal have hendes bedste timer om dagen. Det virker bare så forkert.
Ved ikke helt hvad jeg vil med dette brev :-) Kan en mor også have seperationsangst. Jeg er i hvert fald slet ikke klar til at give slip på hende? ;-)
Hilsen