Når barslen slutter

4. august 2010

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Når barslen slutter

Kære Helen,

Jeg synes at min barsel flyver afsted i øjeblikket. Den ene uger tager den anden og pludselig kan jeg begynde at ane at min lille pige skal starte i dagpleje. Jeg har nydt det så meget at blive mor denne gang. Sevfølgelig er det stadig hårdt og man er usikker.. Men igen på en anden måde end første gang.

Jeg nyder hver eneste dag med vores lille pige og er bare slet ikke klar til at give slip. Jeg kan tude over at det er sidste gang jeg skal opleve et lille barn. (Lægerne har frarådet mig at blive gravid igen pga. tre komplicerede graviditeter..) Den første endte i en sen ufrivillig abort, nr. 2 var jeg meget syg og indlagt med hyperemesis og fødslen gik i gang flere gange alt ...

Annonce

... for tidligt og endte i en fødsel en mdr før tid og i denne graviditet var jeg indlagt en stor del af graviditeten med hyperemesis og blev vægtscannet hver 14 dag, da hun lå 26 procent under gennemsnittet.

Jeg har barsel indtil midt nov., men er skrevet op til en plads allerede fra oktober. Så hun vil være 11-12 mdr. når hun starter i dagpleje. Hvilket jo er helt normal. Men det er bare noget andet denne gang. Jeg får det virkelig dårligt ved tanken om, at en anden skal have hendes bedste timer om dagen. Det virker bare så forkert.

Ved ikke helt hvad jeg vil med dette brev :-) Kan en mor også have seperationsangst. Jeg er i hvert fald slet ikke klar til at give slip på hende? ;-)

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Krydderurter

På persille, purløg og andre krydderurter og bladgrøntsager som f.eks. spinat og salat, kan der være jord og dermed jordbakterier - selv efter grundig vask. Bakterierne kan vokse, hvis maden gemmes eller ved genopvarmning, og de kan medvirke til dannelse af nitrit. Nitrit kan reagere med blodets hæmoglobin, så det ikke kan transportere ilt rundt i barnets krop.

"Grønt drys"på varm mad må derfor ikke gives til spædbørn og småbørn. Friske krydderurter og bladgrøntsager må dog...

Læs mere i Babylex

Hoppegynge

En hoppegynge anbefales ikke. Sundhedsstyrelsen skriver: "Til sunde børn frarådes hoppegynge og gangstole, da de forsinker normal udvikling. For handicappede børn gælder særlige regler, spørg sundhedsplejersken, lægen eller fysioterapeuten". Kilde, Sunde Børn, sst. 2003.

En hoppegynge belaster barnets ryg og ben og barnet får ikke en bedre balance af at sidde i en hoppegynge, det er ren underholdning og det kan barnet få på anden måde. Når barnet sidder i en hoppegynge er det en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tak for en fantastisk hjemmeside. Det er så dejligt at mærke, hvordan du virkelig sætter dig ind i hvert enkelt spørgsmål og du giver nogle rigtigt gode svar!

Tak fra tvillingernes mor