Brev:
Søvn og opdragelse - 15 mdr.
25. juni 2010
Alder:
15 mdr.
Søvn og opdragelse - 15 mdr.
Hej Helen.
Så jeg tilbage med nogle spørgsmål.
Vores datter er nu næsten 15 måneder. Vi har desværre stadig nogle problemer med hendes nattesøvn.
Hun komme i seng ved 19 tiden, hvor hun bare er så træt. Hun vågner så et par gange i løbet af natten. I starten er det nemt nok at få hende til at sove igen, men midt på natten har hun bare så svært ved at falde til ro. Hun udviser stadig tydelige tegn på træthed. Hun roder rundt i sengen. Og hvis jeg tager hende i min seng er det det samme - hun roder rundt, vender og drejer sig, sætter sig op og bliver ked af det, fordi hun bare er så træt.
Det står så på en times tid, hvorefter hun falder helt i søvn. Det samme sker ca. kl. 5, hvor hun altså også stadig er træt. Hvis jeg er heldig falder hun i søvn ved 6 tiden igen, men vi skal op ca. 6.30, da jeg jo skal på arbejde.
Hun sover stadig om formiddagen og til middag - og det er næsten umuligt for os at undgå den formiddagslur, når hun vågner så tidligt.
Så hvordan undgår vi at hun er "vågen" en time i løbet af natten og at hun vågner så tidligt. Og hvordan vænner vi hende af med den formiddagslur, som jeg tænker måske kan have indvirkning på hendes søvn om natten.
En anden ting er hun herhjemme stort set kun vil være oppe ved mig. Hun gider ikke sidde og lege selv. Hun går så hen til mig og rækker sine arme op. Hun skal være storesøster til januar, så der kan jeg jo ikke konstant gå rundt med hende samtid med en lille ny.
Hvis jeg prøver at lade hende bliver hun enten meget ulykkelig eller hidsig.
Og hvordan "siger man nej". Hun bliver voldsom hysterisk hvis der er noget hun ikke må eller noget hun skal, feks. have skiftet ble.
Det er ldit hårdt, når hun hele tiden vil være på armen og hun så bliver så gal over forskellige ting.
Håber du kan hjælpe med nogle råd.
Kærlig hilsen
Jette