Brev:
Utilfreds og skriger det meste af sin vågne tid
6. september 2009
Alder:
1 mdr.
Utilfreds og skriger det meste af sin vågne tid
Hej Helen.
Min datter er nu 6 uger gammel. Født til termin med en fødselsvægt på 3640 g og en helt normal fødsel med fin apgar score.
Hun har de sidste par uger været utilfreds og skriger meget stort set i al den tid hun er vågen.
En typisk dag starter med at hun ligger og larmer meget halvt i søvne de sidste par timer ud på mogenen. Vi står op kl 7 og hun bliver puslet og vi leger på puslebordet. Så får hun en amning og viser hun tegn på træthed forsøger jeg at putte hende. De fleste gange skriger hun og der skal trøstes og lulles i godt 1 time før hun giver sig. Så sover hun typisk 2-3 timer vågner, ammes og er meget utilfreds brokker sig og skriger.
INTET jeg gør er godt nok, hun vil ikke ligge på arm, hun vil ikke ligge på et tæppe - hun vil ingenting. Ofte kan hun holde sig vågen i 5-6 timer hvor hun tydeligvis er meget træt, utilfreds og skriger det meste af tiden. Til sidst kolapser hun simpelthen. Og så starter det forfra når hun vågner....
Hun får brystmælk og enkelte aftener har jeg suppleret med modermælkserstatning for at se om hun får nok mælk. Det gør hun tydeligvis, så det er ikke på madområdet problemet ligger!
Vi har prøvet zoneterapi, kiropraktiker, kranio sakral terapi, læge, indlæggelse (hvor de mistænkte urinvejsinfektion som hun ikke havde), homøopati og intet har hjulpet. Alle vi har været i kontakt med kan godt se at hun er tydeligt utilfreds og ikke har det godt, men ingen kan sige os hvad problemet er.
Hun lyder nærmest som en tasmansk djævel det meste af tiden eller også skriger hun. Uden at overdrive tror jeg hun er tilfreds sammenlagt 30 min. i døgnet eller når hun sover rigtig dybt selvom hun i søvne også kan komme med meget utilfredse lyde så vi faktisk ikke kan sove uden at have ørepropper i ørerne!
Det er utroligt opslidende at have en så utilfreds og ulykkelig datter. Hvad kan problemet mon være?
Ifølge læger og sundhedsplejerske trives hun idet hun tager flot på, spiser godt etc. men jeg bliver nervøs for hendes udvikling da det jo ikke kan være sundt at være så ulykkelig ligesom det er svært at få skabt en god kontakt til hende - det siger sig selv at når hun altid er ulykkelig er det ikke meget øjenkontakt og leg der er plads til :-(
Skal jeg være nervøs for hendes udvikling?
Med venlig hilsen
En ked mor