Tandbørste og teletubbies

25. august 2009

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Tandbørste og teletubbies

Hej igen!

Sikke mange spørgsmål jeg har for tiden ....

Lige to korte:

Har købt en elektrisk tandbørste til vores søn, da han ikke er vild med at få børstet tænder. Den er fra Braun, og den eneste jeg kunne finde til børn. Kan dog se, at der står "fra 3 år" på. Har du erfaring med, om den kan bruges til mindre børn alligevel, eller bør vi lade være at bruge den?

Jeg er godt klar over, at ...

Annonce

... børn ikke bør se for meget fjernsyn. Men jeg har tænkt på, om det er decideret farligt for barnet, eller om det kun handler om, at det ville være bedre at blive stimuleret på en anden måde? Vores søn elsker nemlig Teletubbies, og vi bruger det, når vi lige har brug for lidt ro til f.eks. at lave aftensmad. Når jeg siger farlig, mener jeg, om strålerne osv. kan skade hjernen?

Med venlig hilsen
En mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Frysning af babymad

Du kan fryse grøntsagsmos, frugt- og bærmos ned i mindre portioner. Rens grøntsager og frugter grundigt, kog sammen med lidt vand i en tykbundet gryde, blend med kogevandet og frys ned.

Mosen bør kommes i små bægre, der er beregnet til frysning af babymad og som er fri for skadelige stoffer.

Når grøntsags- eller frugtmosen skal bruges, bør den optøs direkte i gryden. Derved bevares vitaminer og mineraler bedst.

Grøntsagsmos kan du med fordel fryse...

Læs mere i Babylex

Svangerskab

Svangerskab er et andet ord for graviditet. Det betyder at en kvinde bærer et barn i sig, man kan sige at "hun er svanger" = "at hun er gravid". Man kan også sige "gennemføre svangerskabet", "afbryde svangerskabet", "først i svangerskabet" "sidst i svangerskabet" osv.

Svangerskab bruges ofte, når man taler om svangerskabsforgiftning. Se derfor "svangerskabsforgiftning".

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en fantastisk brevkasse og nogle fantastiske og velskrevne bøger. Begge dele har ofte hjulpet os siden vi blev forældre for ca. 1½ år siden!

Tak fra familien i København.