Udenfor i solen, epilepsi og søvn

31. maj 2009

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Udenfor i solen, epilepsi og søvn

Hej Helen..

Jeg har lige et spørgsmål ang. at være ude i solen.... Min datter er ca 14 måneder... Hvilken påklædning skal min datter have på når hun er ude i solen.. hun har jo sol creme på og solhat men hvad med resten???

Og så har jeg lige et spørgsmål ang. med at sove. Min datter har epilepsi og haft det siden hun var 5 måneder.. min søster siger at hun skal have sin søvn om dagen og hun mener 2 gange men jeg kan kun få min datter til at sove 1 gang om dagen. hun står op kl 7.. Og så sover hun fra halv 12 til 13.30 og så falder hun først i søvn mellem 19.00 og 20.00.. hun går så i vuggestue og det er der hun sover som de andre.. skal jeg bare forsætte med det eller?? jeg er så enlig mor og har været det hele min datters liv...

Knus Thora

Læs Helens svar »

Annonce

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Rosiner

Børn under 3 år må gerne spise rosiner, men ikke i ubegrænsede mængder. Det anbefales at børn under 3 år max spiser 50 gram rosiner om ugen.

Rosiner indeholder en svampegift, som hedder Ochratoksin A. Dette tåler barnet kun i meget små mængder. Det er det totale indtag over en længere periode der betyder noget. Derfor sker der ikke noget ved, hvis barnet spiser mange rosiner en dag og i dagene derefter ikke spiser rosiner.

Svampegiften findes også i økologiske...

Læs mere i Babylex

Negle

Spædbarnets negle er meget bløde og i starten vil du fint kunne nulre neglene af.

Når neglene bliver hårde og adskiller sig fra blommen, så kan du begynde at klippe dem med en saks. Det er her vigtigt at du klipper neglene lige over.

Du kan evt. bruge en lille fil til at afrunde hjørnerne på neglene, så barnet ikke kan rive sig.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Allerførst vil jeg gerne sige dig tusind tak for dine hurtige og uddybende svar, og fordi du tog mine bekymringer alvorligt. Det var lige, hvad jeg havde brug for.

Mor til Agnethe 5 måneder