Brev:
Mælkebehov, spise selv, pude, dyne mv.
3. januar 2009
Alder:
9 mdr.
Mælkebehov, spise selv, pude, dyne mv.
Hej Helen
Vores dreng er nu 9 måneder. Han får mælk om aftenen inden han skal sove (ca. 200 ml). Han sover til næste morgen ca. 07.45 uden mælk. Vores sundhedsplejerske sagde at han var en mælkedranker og ikke behøvede mælk om natten, så derfor stoppede vi med flaskerne om natten.
Han følger madplanen som du har skrevet til andre med barn på 9 måneder, bortset fra morgenflasken. Han får en flaske efter frokosten med rugbrød (200 ml), men kan ikke finde ud af om det er en god ide? Han skal begynde i dagpleje om to uger hvor hun skal putte ham og der ville det måske være smart at undvære den. Men så får han jo et mindre mælkeindtag.
Han spiser godt af alting og er ikke kræsen, men spiser ikke så meget rugbrød. Er det okay eller skal jeg tilbyde et mindre mellemmåltid mellem morgenmad og frokost eller noget helt andet?
Hvornår drikker børn selv af koppen og spiser vha. fingre/gaffel?
Han vågner mange gange i løbet af natten med små gråd og sover pænt videre når han får sutten. Jeg prøver at ae ham, nusse og sige schh, så han kan lære at sove videre uden sutten. Men når jeg gør de ting bliver han sur og begynder at græde højere og højere. Hvad gør man så? Det kunne være rart ikke at skulle give sutten flere gange om natten også i forbindelse med han snart skal sove på eget værelse.
Hvornår bruger man en lille babypude til børn og hvornår skifter man over til en juniordyne?
Hilsen Linda