Mælkebehov, spise selv, pude, dyne mv.

3. januar 2009

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Mælkebehov, spise selv, pude, dyne mv.

Hej Helen

Vores dreng er nu 9 måneder. Han får mælk om aftenen inden han skal sove (ca. 200 ml). Han sover til næste morgen ca. 07.45 uden mælk. Vores sundhedsplejerske sagde at han var en mælkedranker og ikke behøvede mælk om natten, så derfor stoppede vi med flaskerne om natten.

Han følger madplanen som du har skrevet til andre med barn på 9 måneder, bortset fra morgenflasken. Han får en flaske efter frokosten med rugbrød (200 ml), men kan ikke finde ud af om det er en god ide? Han skal begynde i dagpleje om to uger hvor hun skal putte ham og der ville det måske være smart at undvære den. Men så får han jo et mindre mælkeindtag.

Han spiser godt af alting og er ikke kræsen, men spiser ikke så ...

Annonce

... meget rugbrød. Er det okay eller skal jeg tilbyde et mindre mellemmåltid mellem morgenmad og frokost eller noget helt andet?

Hvornår drikker børn selv af koppen og spiser vha. fingre/gaffel?

Han vågner mange gange i løbet af natten med små gråd og sover pænt videre når han får sutten. Jeg prøver at ae ham, nusse og sige schh, så han kan lære at sove videre uden sutten. Men når jeg gør de ting bliver han sur og begynder at græde højere og højere. Hvad gør man så? Det kunne være rart ikke at skulle give sutten flere gange om natten også i forbindelse med han snart skal sove på eget værelse.

Hvornår bruger man en lille babypude til børn og hvornår skifter man over til en juniordyne?

Hilsen Linda

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Æteriske olier

Æteriske olier er planteolier, der tilsættes forskellige plejeprodukter, f.eks. massageolie, for at give det duft.

Æteriske olier kan indeholde allergene parfumestoffer, der kemisk set er identiske med - og lovgivningsmæssigt er sidestillet med - de syntetisk fremstillede.

I forhold til børn er det vigtigt at undgå parfumerede massageolier og helt undlade at bruge voksenprodukter. Æteriske olier bør ikke bruges direkte på huden og man skal være opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit hurtige svar - jeg ser altid tingene fra en anden vinkel når jeg læser dine svar - en vinkel som man ikke altid selv kan se tingene fra, når det er kørt lidt i hårdknude.

Glæder mig altid til at høre fra dig

Mange hilsner
Lillepigens mor