Brev:
Holde hovedet selv og aktivering
17. april 2004
Alder:
4 mdr.
Holde hovedet selv og aktivering
Min dreng nærmer sig de 4 måneder. Han kan holde sit hoved, men ikke hele tiden. Jeg prøver at lægge ham på maven og i starten går det også fint, men efter kort tid finder han sine fingre og de er altså hyggeligere at gnave i end at løfte hovedet. Jeg prøver så at lokke med legetøj eller andet, men ofte så gider han ikke mere når han sutter fingre.
Kan han nogensinde lære at holde hovedet hele tiden og sidde op hvis han ikke er så interesseret i at løfte hovedet fra mavestilling (måske dumt spørgsmål men jeg er 1. gangsmor så du må bære over med mig :-))
Jeg prøver også at rulle lidt med ham, jeg snakker med ham og ruller så forsigtigt over på den ene side. Når jeg så ruller tilbage igen bliver han ulykkelig og klynker. Hvordan kan det være han bliver forskrækket? Jeg gør det jo forsigtigt.
En sidste ting: Jeg har lidt svært ved at finde balancen mellem at lege/træne med ham og tidspunkter hvor han kan passe sig selv lidt på legetæppet. Jeg ved godt, at jeg ikke behøver aktivere ham hele tiden, men jeg vil så nødig have han føler sig "forladt", mens jeg klarer nogle andre ting.
Mange tak for din tid.
Maria