Brev:
Sut og flaske
19. november 2008
Alder:
1 mdr.
Sut og flaske
Kære Helen.
Skriver til dig, da vi ingen sundhedsplejerske har til vores datter på 6 uger, da vi er bosat i Italien. Her har vi diverse lægekontroller, men her er ikke plads "små bekymringer", her tager man sig af barnets trivsel i mere grove træk. Endvidere har vi også engang imellem behov et råd eller to, da retningslinierne for børn hernede ofte er meget anderledes end vi er vant til i DK.
Jeg har 2 spørgsmål:
Vores datter vil ikke tage sut. Vi har prøvet at trykke hende let på kinderne, for at sætte hendes suttereflekser igang- uden virkning. Vi har prøvet forskellige typer af sutter.
Hun vil heller ikke tage flaske. Vi har prøvet med sukkervand og med min udmalkede mælk. Det med sutten er pt ikke et stort problem, idet hun kun græder ved sult og når hun er træt. Men sutteflasken vil vi meget gerne have hun bruger, idet jeg ellers ikke har mulighed for at komme ud på lidt småture osv.
Jeg har øvet med sutteflasken hver dag i nogle dage- nogle gange tager hun lidt mælk - men det virker mere som en tilfældighed. Lige inden jeg ved hun bliver rigtig sulten prøver jeg - ligger hende som hun skulle ammes.
Har du et godt råd til at få gang i sutteflasken???
De sidste 3 uger har hun kun haft afføring 1 gang om ugen- hendes mave virker ikke hård, og humøret er helt i top- hvilket skulle være normalt efter de danske anbefalinger. Dog anbefaler lægen hernede at vi giver hende noget afførende hver aften - da han siger at børnene skal have afføring hver dag - for jeg ammer fuldt. Dette "råd" fra lægen er ikke noget vi har tænkt os at følge- hvad mener du?
På forhånd tak
Maria