Brev:
Moderfølelser
5. november 2008
Alder:
2 mdr.
Moderfølelser
Kære Helen.
Jeg har skrevet til dig tidl. i forb. med min graviditet, som var svær, da jeg tidligere har oplevet at miste en datter sent i graviditeten.
Heldigvis gik det godt denne gang, og jeg er nu endelig mor til en dejlig lille pige på 2½ md.
Mit spørgsmål er: Jeg har haft svært ved at knytte mig til hende, først nu begynder jeg så småt at have moderfølelser for hende.. Kan de manglende følelser fra mig tidligt i hendes liv have skadet hende? Jeg tror ikke, hun har mærket til det, jeg har jo taget mig godt af hende, men måske en baby godt kan fornemme, om følelserne er ægte eller ej.
Jeg vil også gerne spørge dig om selvværd er medfødt, eller om det er noget børn lærer? Og hvad med selvtillid?
Tak for en god brevkasse.
Mor til to.