Brev:
Forstoppelse og mavekneb - 1 mdr.
3. november 2008
Alder:
1 mdr.
Forstoppelse og mavekneb - 1 mdr.
Hej Helen ..
Jeg har en dreng på 6½ uge som desværre lider af noget mavekneb.
Han får ikke længere modermælk, da han fra start ikke har kunne sutte, så jeg har haft malket ud til ham men har ikke længere noget mælk. Vi har haft ham til øre-næse-hals læge hvor hun klippede strengen under tungen men dette hjalp ikke på sutte teknikken, så han blev "flaske-barn".
Han får Nan1, 130 ml ad gangen og 2-3 gange i døgnet får han grøn Allomin og samme mængde. Han spiser ca. 6-8 gange i døgnet men ikke altid hele måltidet. Han vejer ca. 5500 gr. og er 60 cm lang. Vejede ved fødslen 3700 gr. og var 51 cm.
Han vrider sig ofte og presser i flere timer og klager lidt men græder ikke rigtigt. Hans mave føles ikke hård. Der går ofte 2-3 dage uden afføring og hvor jeg tilsidst hjælper ham af med det ved massage når han ligger på puslebordet og presser meget. Han får 3 ml Laktulose x 2 i døgnet men jeg syntes ikke det virker og han har nu fået det i snart 2 uger.
Har du nogle gode råd til hvad jeg kan gøre for at hjælpe ham til en god mave igen?
Må man udelukkende give grøn Allomin som eneste MME? Hørte fra en at man kun måtte bruge det nogle gange i døgnet, hvorfor ved jeg ikke. Han kan nemlig rigtig godt lide grøn Allomin.
Han virker som regel glad og smiler også en del men vi syntes at det tit går ud over hans appetit og at han ofte ikke sover så længe ad gangen.
Håber at du kan give mig lidt hjælp ;-)
Venlig hilsen
Lonni