Brev:
Mad, vuggestuestart og søvn
3. september 2008
Alder:
10 mdr.
Mad, vuggestuestart og søvn
Hej Helen
Det er længe siden jeg har skrevet- og det er jo kun godt, for det er går simpelthen så godt med Silke. Hun har gået i vuggestue 1 måneds tid nu og er rigtig glad for det. Vi har ikke mærket det store til denne ændring i hendes hverdag, ud over at hun måske søger vores favn mere end sædvanligt.
Her følger lidt blandede spørgsmål:
1. Silke spiser alt mellem himmel og jord og jeg synes det kører godt med hendes indtag af mad, dagen igennem. Nu er hun jo snart 11 måneder så tænker, at hun godt snart kan undvære formiddagsflasken således hun kun får flaske inden sengetid om aftenen. Er det ok? Hun får sødmælk i havregrøden om morgenen, frugtgrød m.m. og elsker sødmæksyoghurt som hun får en god portion af hver eftermiddag.
2. Som nævnt er hun begyndt i vuggestue uden problemer. Det eneste jeg lige vil høre dig om er at jeg flere gange har været udsat for at hun har sovet fra 10.00 - 13.00, hvilket gør at hun er umulig at få til at sove om eftermiddagen og derfor skal meget tidligt i seng. Det er tydeligt at hun har behov for at sove de to lure om dagen! Jeg regner med at tage en snak med dem om at hun fx. senest skal vækkes kl. 12.00. Men, jeg kan ikke finde ud af om det er synd - altså om hun skal have lov at sove ligeså længe hun vil? Håber det giver mening..
3. Silke har siden hun blev født sovet rigtig godt. Hun har uden problemer sovet i sin egen tremmeseng på eget værelse fra 5 måneder. Hun falder hurtigt i søvn imens enten jeg eller min kæreste sidder inde hos hende. Vi sidder ved siden af hendes seng på en stol og der går ca. mellem 2- max 20 min. så sover hun igennem til næste morgen.
Mit spørgsmål er om det er uhensigtsmæssigt at vi sidder derinde ind til hun sover. Jeg har mange gange prøvet at gå i tre min. og komme tilbage osv. Problemet er bare at hun har så meget uro i kroppen at såfremt vi ikke er derinde til hurtigt at få vendt hende om på ryggen så hu kan sove, ja så flyver hun rundt og aftenputteriet kan tage langt over en halv time.
Får mig er det ikke et problem at side inde ved hende stille og roligt mens hun selv falder i søvn, men vil selvfølgelig nødigt skabe en dårlig vane...
Det var vist det for denn gang. det blev noget af en smøre. Ser frem til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Tanja