Brev:
Skemad og badning
13. august 2008
Alder:
10 mdr.
Skemad og badning
Kære Helen
Jeg har jo skrevet til dig før ang. vores datter, Emma, som er i gang med at spise skemad. Og du gav mig nogle gode råd som jeg har forsøgt at bruge. Og det går meget bedre nu med at hun spiser skemad og det som jeg servere til hende. Hun er så småt begyndt at holde en agurkstang i hånden og tygger lidt på den selvom hun ikke helt kan tygge den over endnu. :-)
Men jeg ammer hende stadig én gang om natten og det er lidt irriterende, for hun sover meget om dagen og når ikke og få de mellemmåltider hun skal have. Jeg ligger hende gerne ind og sove når hun har fået sin mos/grød og så sover hun i 2-3 timer, især om eftermiddagen bliver det kun til en smule frugtmos og amning. Og hun starter stadig dagen med havregrød, øllebrød til frokost og så sover hun i de 2-3 timer og så er det hun får sin grøntsagsmos til aftensmaden. Derefter bliver hun lagt ind og sove og vågner gerne 1-2 timer efter og så ammer jeg hende omkring 22 tiden. Men hun vågner så midt om natten og jeg ammer hende der. Er det meget normalt hun sover så meget selvom hun er begyndt at spise skemad?
Det er også sjovt at se for hun er begyndt at tage skeen i hånden mens jeg giver hende mad og hun tygger på skeen og svinger lidt rundt med den og rammer nogle gange sit ansigt. Lidt af maden går lidt til spilde.:-)
Jeg er begyndt at gi hende ca. 2 dl. nu. Hun spiser næsten det hele.
Med hensyn til grøntsagsmosen, så giver jeg hende lidt kød, godt nok er det lidt stegt, og fisk. Men hvis nu vi f.eks skal ha pølser eller burger, du ved nem mad. Er der noget hun såden ikke må spise?
Nu til noget andet. Vi har prøvet at bade hende i et lille badekar beregnet til børn og med en lille sæde i, men da vi første gang badet hende, det lille badekar står i et stort badekar m. bruser, og den brugte jeg til at skylle hende med da hun havde været i sæbevand og det blev lidt koldt og hun blev meget ked af det og forskrækket men det blev varmt igen og så var der ikke noget. Så gik der nogle dage og hun vil simpelhen ikke bades. Hun græder hele tiden og er ikke til at trøste og ser forskrækket omkring sig. Vi forsøger at trøste hende, men synes ikke rigtig noget hjælper. Har du et godt råd til hvad vi kan gøre? Vi syntes det er syndt for hende..
Håber du forstår mine spørgsmål, ellers må du sige til. :-9
Mange knus fra Dorte