Brev:
Tiltagende mavekneb - laktulose?
9. august 2008
Alder:
1 mdr.
Tiltagende mavekneb - laktulose?
Kære Helen.
Jeg er blevet mor til en fin lille datter, der generelt virker til at være i trivsel borset fra uro/tiltagende gråd om aftenen, som jeg primært tolker som mavekneb. Gråden kommer turvis og hun trækker benene op under sig og der er ofte hørbare tarmlyde.
Hun har meget sjældent afføring. Nu er der gået 14 dage. Jeg ammer hende 100% og hun spiser ca 8 gange i løbet af et døgn, hvor hun ofte spiser roligt. Hun vejede 3850 gram ved fødslen (53 cm lang) og næsten 6 uger efter vejer hun 4750 (56 cm lang). Når hun har mavekneb beroliger det hende at blive lagt i slynge, men det er stort set også det eneste der virker. Jeg forsøger at massere hendes mave/cykler med benene - er der andet jeg kan gøre? Er laktulose en mulighed? De få gange hun har haft afføring har det været meget tyndt.
Med venlig hilsen
Astrid