Brev:
Hvordan får vi hverdagen til at hænge sammen?
28. juli 2008
Alder:
9 mdr.
Hvordan får vi hverdagen til at hænge sammen?
Hej Helen
Så er jeg på banen igen med et par spørgsmål. Aksel er nu 9 måneder og en meget aktiv og glad dreng, der kravler og rejser sig op ad alting.
Om en måned skal Aksel starte i vuggestue, og jeg skal tilbage på job fuldtid og jeg gruer for det. Arbejder nu 2 dage om ugen og de dage hvor jeg arbejder er vores eftermiddage og aftener et helvede. Min mand arbejder sent 3 dage om ugen og jeg er derfor alene med Aksel og kan slet ikke få tingene til at fungere. Disse aftener ender næsten altid med at jeg sidder i sofaen og tuder og føler mig som en rigtig dårlig mor.
Når jeg kommer hjem fra arbejde og har hentet Aksel hos min mor (nogle gange er han også med på job), så skal Aksel have en eftermiddagssnack, vi skal gå med hunden, der skal laves aftensmad og Aksel skal bades og puttes. Alt sammen på 3-4 timer og med en træt lille fyr, der piver og vil op hele tiden!!!
Jeg søger derfor nogle gode råd til hvordan man får en hyggelig eftermiddag/aften. Er der nogle fif du kan give mht madlavning, hygge og hvordan man bevarer overblikket og får overskud??
Ved godt at mit brev er lidt rodet, men jeg har lige haft endnu en af disse forfærdelige eftermiddage/aftener.
Kærlig hilsen
Kaye