Hvordan får vi hverdagen til at hænge sammen?

28. juli 2008

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Hvordan får vi hverdagen til at hænge sammen?

Hej Helen

Så er jeg på banen igen med et par spørgsmål. Aksel er nu 9 måneder og en meget aktiv og glad dreng, der kravler og rejser sig op ad alting.

Om en måned skal Aksel starte i vuggestue, og jeg skal tilbage på job fuldtid og jeg gruer for det. Arbejder nu 2 dage om ugen og de dage hvor jeg arbejder er vores eftermiddage og aftener et helvede. Min mand arbejder sent 3 dage om ugen og jeg er derfor alene med Aksel og kan slet ikke få tingene til at fungere. Disse aftener ender næsten altid med at jeg sidder i sofaen og tuder og føler mig som en rigtig dårlig mor.

Når jeg kommer hjem fra ...

Annonce

... arbejde og har hentet Aksel hos min mor (nogle gange er han også med på job), så skal Aksel have en eftermiddagssnack, vi skal gå med hunden, der skal laves aftensmad og Aksel skal bades og puttes. Alt sammen på 3-4 timer og med en træt lille fyr, der piver og vil op hele tiden!!!

Jeg søger derfor nogle gode råd til hvordan man får en hyggelig eftermiddag/aften. Er der nogle fif du kan give mht madlavning, hygge og hvordan man bevarer overblikket og får overskud??

Ved godt at mit brev er lidt rodet, men jeg har lige haft endnu en af disse forfærdelige eftermiddage/aftener.

Kærlig hilsen
Kaye

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Bøvse

Når babyer spiser, sluger de ofte en masse luft. Derfor har mange brug for at bøvse efter et måltid.

Den nemmeste måde at dit barn kan komme af med luften på er hvis du lægger barnet op mod skulderen og klapper eller stryger forsigtigt på ryggen. Hold barnet så højt, at barnets arme bliver løftet, så har luften lettere ved at komme ud.

Du kan også sidde med barnet foran dig på dit skød eller lægge barnet på din underarm og gå lidt rundt.

Spædbørn...

Læs mere i Babylex

Tøj tjekliste - Grundudstyr nyfødt

Barnet har brug for tøj, der passer i størrelsen, og som er blødt og behageligt at have på. Hvis tøjet er for småt og strammer, kan barnets bløde knogler påvirkes. Tøjet bør endvidere passe til årstidernes skiften.

Det kan være svært at købe alt babytøjet, imens du er gravid, da du ikke ved, hvor meget din baby måler og vejer. Når den lille først er kommet til verden, så er det lettere at købe tøj i den rette størrelse.

Som grundudstyr til en nyfødt kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Jeg beder dig om hjælp, for jeg ved ikke hvad jeg ellers skal stille op. Jeg har læst flere af dine råd på nettet og jeg syntes du er hamrende dygtig og har hjertet på rette sted.

Et kæmpe stort TAK fra en fan.

Rikke