Nægter at tage flaske og skal passes

10. juni 2008

Alder:
4 mdr.

Nægter at tage flaske og skal passes

Hej Helen.

Det er nu ved at være længe siden jeg har skrevet sidst og ja - det går rigtig godt.

Jeg er stort set ovre mine problemer med svamp og der er nu mælk nok til Tinus. Vi har efterhånden fundet en god rytme og det går godt med nattesøvnen.

Det jeg nu vil spørge dig om er om du har nogle gode råd i forhold til at give flaske. Et af mine tidligere spørgsmål handlede om en evt begyndende ammestrejke - Tinus var begyndt at foretrække flasken fremfor mit bryst, men nu er det lige omvendt! Vi er blevet ved med at give ham flaske til natten (nu med vælling) for at han fortsat vil tage den, men det sker oftere og oftere at han bliver stiktosset og simpelthen nægter.

Da jeg sidst fik ham passet nægtede han at spise før jeg kom hjem og gav ham brystet. Han blev ammet lige inden jeg tog afsted kl 15 og da jeg var hjemme igen kl 22 havde hun kun fået 60 ml i ham - og han ...

Annonce

... blev glad så snart jeg havde lagt ham til.

Det underlige er at det ikke er altid han ikke vil tage flasken. Igår aftes slugte han 100 ml vælling - i dag var der ramaskrig! Jeg har tænkt at det måske skyldes at han ikke er sulten, men da jeg gav op efter utallige forsøg og lagde ham til spiste han fint fra brystet.

Jeg forsøger at amme ham ved 18-19 tiden og så give ham flasken 1-2 timer efter lige inden han bliver puttet.

Mit dilemma er nu at vi skal til bryllup på lørdag hvor han skal passes af mine forældre. De bor 35 km fra hvor festen holdes så det er ikke så nemt at amme ham i løbet af aftenen. Han skal passes hos dem fra ca 17 til vi engang kommer hjem.

Har du nogen gode råd? Og kan du give nogen forklaring på hvorfor han nogen gange bliver stiktosset når jeg forsøger at give ham flasken (det er desværre mere regelen end undtagelsen ;0( )

På forhånd tak

Hilsen Bibi

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Søvn

Børn sover ikke som os voksne, og søvnen og måden barnet sover på, ændrer sig lidt hele tiden. I nogle periode vil børn naturligt sove dårligere end i andre perioder - det sker især, når barnet udvikler sig rigtig meget både motorisk og mentalt, ligesom børn der starter i daginstitution, er syge eller måske får en ny lillebror eller lillesøster, naturligt også sover dårligt i disse perioder.

Jeg bliver tit spurgt: "Hvad gør jeg galt?" eller "Hvordan skal jeg præcist gøre for at...

Læs mere i Babylex

Barselshvile

Førhen i tiden var kvinder som lige havde født indlagt på sygehuset i flere dagen inden de kom hjem. I dag kommer man hjem så snart man har lyst og føler sig parat til det og det sker også at man kommer hjem før man som mor egentlig føler sig helt parat ... Det er mere og mere almindeligt at gå hjem allerede få timer efter fødslen.

Når man går tidligt hjem, så vil det være rigtig godt at den nybagte far har mulighed for at tage nogle dage fri, så den lille nye familie kan lære...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

... mange tak for dit sidste svar vedrørende vores problemer med skemaden. Vi er kommet godt videre, bl.a også inspireret af dit dejligt detaljerede svar, og Ingrid spiser nu som bliver hun betalt for det.

Kh Karen (og Ingrid)