Brev:
Nægter at tage flaske og skal passes
10. juni 2008
Alder:
4 mdr.
Nægter at tage flaske og skal passes
Hej Helen.
Det er nu ved at være længe siden jeg har skrevet sidst og ja - det går rigtig godt.
Jeg er stort set ovre mine problemer med svamp og der er nu mælk nok til Tinus. Vi har efterhånden fundet en god rytme og det går godt med nattesøvnen.
Det jeg nu vil spørge dig om er om du har nogle gode råd i forhold til at give flaske. Et af mine tidligere spørgsmål handlede om en evt begyndende ammestrejke - Tinus var begyndt at foretrække flasken fremfor mit bryst, men nu er det lige omvendt! Vi er blevet ved med at give ham flaske til natten (nu med vælling) for at han fortsat vil tage den, men det sker oftere og oftere at han bliver stiktosset og simpelthen nægter.
Da jeg sidst fik ham passet nægtede han at spise før jeg kom hjem og gav ham brystet. Han blev ammet lige inden jeg tog afsted kl 15 og da jeg var hjemme igen kl 22 havde hun kun fået 60 ml i ham - og han blev glad så snart jeg havde lagt ham til.
Det underlige er at det ikke er altid han ikke vil tage flasken. Igår aftes slugte han 100 ml vælling - i dag var der ramaskrig! Jeg har tænkt at det måske skyldes at han ikke er sulten, men da jeg gav op efter utallige forsøg og lagde ham til spiste han fint fra brystet.
Jeg forsøger at amme ham ved 18-19 tiden og så give ham flasken 1-2 timer efter lige inden han bliver puttet.
Mit dilemma er nu at vi skal til bryllup på lørdag hvor han skal passes af mine forældre. De bor 35 km fra hvor festen holdes så det er ikke så nemt at amme ham i løbet af aftenen. Han skal passes hos dem fra ca 17 til vi engang kommer hjem.
Har du nogen gode råd? Og kan du give nogen forklaring på hvorfor han nogen gange bliver stiktosset når jeg forsøger at give ham flasken (det er desværre mere regelen end undtagelsen ;0( )
På forhånd tak
Hilsen Bibi