Brev:
Vores datter er bange for bedsteforældre
7. oktober 2003
Alder:
11 mdr.
Vores datter er bange for bedsteforældre
Vores datter på 11 mdr. er bange for mormor og morfar. Da hun var 4 mdr. skulle de passe hende da vi skulle til forældresamtale med vores ældste barn. Hun skreg uafbrudt i den time de passede hende.
Da hun blev lidt større skulle de passe hende igen, men hjemme hos os selv. Vores datter på 11 år var også hjemme, så vi mente ikke der kunne ske noget ved det. Men hun græd og græd. Og faldt udmattet i søvn. Siden har de ikke passet hende.
Vi tør ikke, for det er synd for både hende og dem. Vi kan mærke på hende at hun ikke bryder sig om dem. Når vi er sammen med dem, og de vil tage hende op, vender hun sig væk fra dem og græder. De prøver alt, lave sjov med hende, give hende lidt mad osv. men lige meget hjælper det.
Hun er ikke den type som bare kaster sig i armene på hvem som helst, men mormor og morfar vil altså gerne nusse og hygge med hende. Hvordan opbygger de tilliden til hende igen?
Vi tvinger hende ikke til at kommer over på skødet af dem.
Lige i øjeblikket er hun også kommet i den alder hvor det kun er mor der duer.
Vores farmor har hun det godt med.
Håber at få et godt råd til os og dem.
Hilsen forældrene til Frk. Sur.