Brev:
Svigermor blander sig i alt
28. juni 2004
Alder:
4 mdr.
Svigermor blander sig i alt
Hej
Allerførst tak for en supergod brevkasse, jeg har virkelig kunne finde svar på mange relevante spørgsmål.
Vi har en dejlig datter på 4 1/2 måned, der fortsat ammes samtidig med at hun får vælling 2 gange om dagen. Hun trives og udvikler sig som hun skal.
Jeg kan se at der også er andre der har problemer med bedsteforældrene, og det har vi desværre også, idet svigermor/farmor blander sig i alt hvad vi foretager os med vores datter, hvilket vi med tiden har lært at overhøre.
Nu har vi imidlertid fået det problem, at når vi er på besøg, vil hun have at min datter skal have saftevand og is. Men vi mener ikke det er hensigtsmæssigt at give et barn på 4 1/2 måned dette. Dels på grund af det høje sukkerindhold der er i saftevand og is, samt fordi vi har læst at børn ikke må få mælk før de er 6 måneder og is består jo hovedsageligt af mælk!
Desuden kan vi ikke se nogen grund til allerede at "fylde" hende med dette sålænge hun ikke ved hvad det er og hun er jo også kun lige begyndt at få anden mad end brystmælk.
Det er ved at være ret opslidende at være på besøg, for vi orker næsten ikke at skulle tage endnu en diskussion om hvorvidt hun må få det eller ej, og sidste gang endte det med at vi gav efter.
Vi vil jo gerne have at vores datter for et godt forhold til sine bedsteforældre, men samtidig vil vi også gerne respekteres for hvad vi mener er rigtigt for vores datter.
Det vi har brug for er en af-/bekræftning i om det vi gør er rigtigt eller forkert - hvad mener du? og hvordan får vi forklaret min svigermor, at vi gerne vil respekteres for vores mening.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
"de uheldige forældre"