Svar: Svigermor blander sig i alt
28. juni 2004
Alder:
4 mdr.
Kære uheldige forældre
I har fuldstændig ret og det er ikke acceptabelt at jeres datters bedsteforældre vil give hende is og saftevand i en alder af 4 mdr.
Jeg synes bestemt at I skal holde fast i at det vil I som forældre ikke have og det er ikke til jeres datters bedste. I kan vel alle blive enige om at I ønsker det bedste for den lille pige?!
Sig til bedsteforældrene at hvis de gerne vil deltage i madgivningen, så kan de give hende den næste portion skemad, men det er vigtigt at hun får en god og nærende kost. Hvis hun er tørstig kan hun få rent vand af en kop.
Køb bogen 'Mad til spædbørn og småbørn' som fåes på de fleste større apoteker eller som kan bestilles hos Komiteen for sundhedsoplysning (www.sundkom.dk). Her står præcis hvad børn må få i forhold til deres alder, udgivet af sundhedsstyrelsen, og det må de da have lidt respekt for:o)
Fortsat held og lykke fremover.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske