Brev:
Vuggestue eller pasning af bedsteforældre
9. oktober 2016
Alder:
4 mdr.
Vuggestue eller pasning af bedsteforældre
Kære Helen
Som du ved, så blev jeg desværre ramt af en efterfødselsreaktion, og i den forbindelse har min mand taget sin orlov nu sammen med mig. Det betyder, at den orlov han skulle have i forlængelse af min orlov, altså 8 uger er brugt lige om lidt. Han skulle i disse 8 uger, gå hjemme med lillesøster i 4-5 uger og bruge 3-4 uger på indkøring i vuggestue, så hun skulle være helt kørt ind når hun er 11 måneder. Dette er vi jo nu nødt til at gøre anderledes.
Enten kan vi rykke vores behovsdato, så jeg starter indkøring når hun er 9 måneder og jeg kan bruge det sidste af min barsel på det. Jeg får det helt dårligt ved tanken om at hun kun er 9 måneder. Eller mine forældre har tilbudt at passe hende i 1-2 måneder hjemme og så kan vi tage ferie og kører hende ind derefter.
Men mit spørgsmål går på hvad der mon er bedst for hende?
Hun kender mine forældre men det bliver jo stadig meget anderledes når mor og far ikke er der, så hun skal jo også vende sig til det og så ville der komme et skidt mere efter 1-2 måneder til vuggestue. Er det så bedre at hun starter vuggestue med det samme?
Vi er virkelig i tvivl og min samvittighed nager mig også ift. det valg som vi har måtte tage med fars barsel. En forlængelse af min orlov er ikke rigtig en mulighed.
På forhånd tak.