Brev:
Farmor gør krav på vores datter hver 6. uge
25. februar 2012
Alder:
2 år, 4 mdr.
Farmor gør krav på vores datter hver 6. uge
Hej Helen
Så har jeg igen brug for din hjælp.
Vores datter på snart 2½ er en dejlig pige og derfor vil både farmor og mormor tit gerne have hende på "ferie" nogle dage.
Grunden til jeg skriver er at farmor nu har spurgt om hun fast hver 6. uge må hente hende i dagplejen og så have hende den efterfølgende dag.
Jeg synes det er et svært spørgsmål, da jeg gerne vil det bedste for vores datter og jeg er bange for at det blir for meget for hende, da vi tit har planer i weekenderne, hvor vi enten har gæster eller besøger venner og familie, og så synes jeg det er vigtigt at hun har en fast rytme i hverdagene ...
Hun er inde i en periode i øjeblikket, hvor hun er meget tryghedssøgende, hun vil hele tiden være i nærheden af enten mig eller min mand og hvis hun har været hos farmor eller mormor og de afleverer hende hjemme hos os, er hun ked af det, og der går noget tid før vi kan nærme os hende. Dette signalerer til mig at det måske er mere end hun kan magte, er det rigtigt? Hvor meget kan et barn på hendes alder kapere af den slags?
Hun skal også snart være storesøster (jeg har termin 1/4) og i den forbindelse tænker jeg, at så har hun netop brug for at komme hjem og være sammen med os. Jeg er bange for at hun føler vi "sender" hende væk, og det vil jeg for alt i verden ikke have..
Hvad skal jeg gøre?
På forhånd tak.
Hilsen Mette