Brev:
Amning og nattesøvn
12. juni 2008
Alder:
10 mdr.
Amning og nattesøvn
Hej.
Min lille pige paa 10 maaneder er lige startet i vuggestuen her i Italien hvor vi bor.
Hun er foedt hernede. Foedslen gik fint, og jeg har haft, og har stadig, et rigtig godt ammeforloeb. Hun ammes nu 1-3 gange i doegnet, hun spiser fint, er glad osv.
Mit spoergsmaal drejer sig om nattesoevnen. Indtil viggestuestart har jeg kunnet amme hende, dernaest laegge hende, sige godnat, gaa ud af vaerelset, og hun ville falde i soevn af sig selv.
Men nu bliver hun vildt ulykkelig naar jeg laegger hende til natten, kaster sig rundt, og himler ikke foer jeg tager hende op og laegger hende til brystet igen - hvilket jeg goer, for den tryghed skal hun jo have.
Nu vaagner hun ogsaa flere gange om natten, og indtil for nylig fik hun bryst hver gang hun vaagnede, men efter raadslagning med min mand tager han nu over, og han kan faktisk faa hende til at falde fint til ro (hun skal jo ikke ammes hver 3 time om natten naar hun er 10 maaneder)
Den nye plan er altsaa: ammes kl. 20.00, ved midnat, og ofte ogsaa tidlig morgen inden vi staar op. Al opvaagning der imellem tager far sig af, ogsaa selv om baby er sur: Er det den rigtige maade at goere det paa? Hvordan og hvornaar kan jeg trappe endnu en amning ned? (Jeg vil gerne bibeholde kl. 20.00 amningen, for det er en hyggestund som vi begge nyder)
Det skal lige siges at det gaar fint i vuggestuen (altsaa hun graed jo den foerste uge, men nu er hun koert ind). Hun afleveres kl. 09.00 og hentes igen mellem 13.00 og 14.00.
Bedste hilsner Lone