Brev:
Amning og mini-piller
6. februar 2008
Alder:
1 mdr.
Amning og mini-piller
Hej Helen,
Jeg har en datter på 8 uger, som har fået en del homonknopper eller udslæt. - Jeg har lidt svært ved at se hvad det er. Jeg ammer hende fuldt ud.
Knopper kom for ca 2 uger siden - startede med at der var lidt, men det er blevet værre. Det er i ansigtet og lidt ned foran. Nogle steder ligner det små røde knopper - andre steder ligner det små bumser, men der er også steder, hvor det nærmest ser rødt ud og huden virker ru.
Knopperne er kommet umiddelbart efter at jeg er startet med at tage nogle mini-piller, som jeg har fået af min læge. - Min læge ved godt at jeg ammer, men han gav mig disse mini-piller til mens jeg ammer, for derefter at gå over til p-piller igen.
Hun virker samtidig også meget urolig ind imellem. Hun gnider ansigtet rundt mod mit bryst, når hun sidder ved mig, og jeg er i tvivl om, om det er fordi det klør eller hun bare er urolig. Det er nemlig begyndt næsten samtidig som knopperne kom.
Mine spørgsmål er så, om hun kan blive urolig af at jeg spiser mini-piller eller er det normalt at hun roder meget rundt og kører hovedet frem og tilbage, og om knopperne kan komme fra det. Skal hendes krop/hud vænne sig til det og så går det væk igen eller er det et tegn på, at hun ikke kan tåle det???
Det er ikke nødvendigt for mig at tage mini-pillerne. Men da min læge spurgte mig, tænkte jeg at det kunne være rart.
Jeg håber, du kan hjælpe mig med et svar.
Med venlig hilsen
Kristina