Hvor hurtigt går fødevarer over i mælken

31. januar 2008

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Hvor hurtigt går fødevarer over i mælken

Hej

Vi har en lille dreng på 1 måned. Han vejede 3860 gr. ved fødslen og vokser godt! Han vejer nu 5100 og er vokset 8 cm. Han er sund, rask og godt tilpas. Men er desværre blevet ramt af slem kolik for et par uger siden. Vi har været til zoneterapi og kiropraktor nogle gange, og det ser heldigvis ud til at det går fremad. Han har kun ondt i kort tid af gangen sent om aftenen. Så det er jo dejligt!!

Jeg er blevet rådet til at stoppe med at drikke mælk af zoneterapeuten, da hans mave kan have svært ved at fordøje det. Sundhedsplejersken sagde dog at jeg godt kunne drikke 1 glas om dagen, for at få mit kalk. Jeg har passet meget på med ikke at spise kål, stærkt mad, appelsiner osv. For at gøre hvad jeg kan - for at skåne hans lille sarte mave.

Nu kommer det store spørgsmål... Hvor lang tid går der før det jeg spiser/drikker går i mælken og sønnike kan få ondt i maven af det?

Som det er nu, har han normalt kun ondt i maven sent om aftenen og det er længe siden han har haft noget om dagen. I middags har jeg drukket 1 kop kakao. Ca. 1 1/2 time senere ammede jeg - og efter 2 min. fik han voldsomme mavekneb og var dybt ulykkelig igen, som når kolikken har været allerværst.

Jeg er ...

Annonce

... overbevist om at det er pga. mælken. Kan det godt passe at hans mave kan reagere så hurtigt??

Jeg forsøger at spise meget varieret og sundt. Men der er jo en del ting jeg skal passe på med at spise og drikke. Jeg plejer at drikke friskpresset appelsinjuice, hvilket jeg er stoppet med. Nu laver jeg friskpresset juice med andre frugter. Ananas, æble, gulerødder, pære osv. Men nu har jeg lige læst et sted at man også skal passe på med æbler..... Det er jo ikke helt nemt at være sund så.

Det vil hjælpe meget, hvis du kan fortælle mig, hvor længe der ca. går før hans mave reagere, så kan jeg efterhånden finde ud af hvad jeg skal stoppe med at spise. Og hvor hurtigt det er ude af min krop igen. I dag har jeg givet ham erstatning nogle timer efter han fik ondt i maven, da jeg var bange for at påvirke ham igen.

Med alle de problemer der har været mht. sønnikes mave, overvejer jeg efterhånden at droppe amningen, så jeg i hvert fald ikke er med til at gøre det værre. Jeg er klar over hans mave også skal vænne sig til erstatning. Men det har han fået nogle få gange uden problemer. Jeg kan bare ikke bære at han skal have ondt i maven længere. Nu går det jo lige så godt.

På forhånd mange tak for dit svar.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Tvillingefødsel

Det er altid noget ganske særligt at få et barn, men at få to på en gang er noget helt specielt.

En tvillingefødsel skal helst foregå på en specialafdeling, fordi der ved fødsel af to børn er større risiko for komplikationer. Cirka halvdelen af alle tvillingegraviditeter bliver afsluttet med planlagt kejsersnit, og når du er i 36. graviditetsuge, vil du ofte få svar på, hvorvidt du kan føde vaginalt, eller om det anbefales, at du føder ved planlagt kejsersnit.

Man...

Læs mere i Babylex

Faderskab

Et barn, der er født i Danmark, skal som udgangspunkt have registreret en far. Det er vigtigt, fordi barnet har ret til at kende sin biologiske baggrund, og fordi faderskabet giver både barnet og faren en række rettigheder og pligter.

Hvis I forældre er gift, så får faderen automatisk faderskabet. Hvis I forældre ikke er gift, så skal du ansøge om faderskabet - og det skal du gøre i forbindelse med barnets fødsel og inden for 4 uger. Hvis I ikke har anmeldt faderskabet inden for...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge