Brev:
Kæmpe ammeproblemer - 1 mdr.
26. januar 2008
Alder:
1 mdr.
Kæmpe ammeproblemer - 1 mdr.
Kære Helen
Har kigget lidt på din brevkasse i et lille stykke tid, og syns det er nogle rigtige gode svar du giver, så besluttede mig for at melde mig til og skrive om mit problem.
Min datter er nu snart 4 uger gammel (mit første barn) og prøver at få amning til og køre, men mit store problem er at hun bider hul i mine brystvorter, den første uge gik helt fint, men så bed hul i begge bryster, og jeg måtte give hende flaske, men mine bryster blev meget spændte, og måtte tømme ud men en pumpe.
Da de så endelig helede igen, ville jeg igang med at amme igen, men hun vil ikke rigtig tage fat, (har givet flaske i 2 uger) og prøver nu at ligge hende til hver gang hun er sulten, og så supplere op med flaske, mælken skulle jo begynde og komme igen jo mere man ammer, med det er som om at der ikke kommer noget, hvis jeg prøver at pumpe, kommer der ca 10ml og det er ikke meget, er mælken forsvundet?
Hun bliver meget utålmodig når jeg ligger hende til og ikke kan vente, til der kommer noget, og når det endelig lykkes, ligger hun ikke længe inden hun bliver utålmodig igen. og nu hvor jeg har prøvet det i en uge med at ligge hende til hver gang, har hun endnu en gang bidt hul.
Jeg vil meget gerne amme, men skal jeg blive ved med at forsøge? Og hvad kan jeg ellers gøre? Har også prøvet med kammille te på brystvorterne for at få dem til og hele, lader dem også lufttørre og alt det der.
Føler mig som en dårlig mor, når jeg har svært ved at komme til og amme min lille pige, så hvad kan jeg gøre?
Min datter vejede 2720 ved fødslen, men hun tager fint på ved erstatning, 3550g nu.
Venlig hilsen
Camilla