Kæmpe ammeproblemer - 1 mdr.

26. januar 2008

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Kæmpe ammeproblemer - 1 mdr.

Kære Helen

Har kigget lidt på din brevkasse i et lille stykke tid, og syns det er nogle rigtige gode svar du giver, så besluttede mig for at melde mig til og skrive om mit problem.

Min datter er nu snart 4 uger gammel (mit første barn) og prøver at få amning til og køre, men mit store problem er at hun bider hul i mine brystvorter, den første uge gik helt fint, men så bed hul i begge bryster, og jeg måtte give hende flaske, men mine bryster blev meget spændte, og måtte tømme ud men en pumpe.

Da de så endelig helede igen, ville jeg igang med at amme igen, men hun vil ikke rigtig tage fat, (har givet flaske i 2 uger) og prøver nu at ligge hende til hver gang hun er sulten, og så supplere op med flaske, mælken skulle jo begynde og komme igen jo mere man ammer, med det er som om at der ikke kommer ...

Annonce

... noget, hvis jeg prøver at pumpe, kommer der ca 10ml og det er ikke meget, er mælken forsvundet?

Hun bliver meget utålmodig når jeg ligger hende til og ikke kan vente, til der kommer noget, og når det endelig lykkes, ligger hun ikke længe inden hun bliver utålmodig igen. og nu hvor jeg har prøvet det i en uge med at ligge hende til hver gang, har hun endnu en gang bidt hul.

Jeg vil meget gerne amme, men skal jeg blive ved med at forsøge? Og hvad kan jeg ellers gøre? Har også prøvet med kammille te på brystvorterne for at få dem til og hele, lader dem også lufttørre og alt det der.

Føler mig som en dårlig mor, når jeg har svært ved at komme til og amme min lille pige, så hvad kan jeg gøre?

Min datter vejede 2720 ved fødslen, men hun tager fint på ved erstatning, 3550g nu.

Venlig hilsen
Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Suttebehov

Alle nyfødte fødes med en sutterefleks, der både giver dem tryghed og mad og dermed er en livsnødvendig refleks.

Et meget fortidlig født barn kan godt mangle sutterefleks, men det vil ofte være en af de første reflekser man ser hos barnet.

Nogle børn har et stort suttebehov og her kan sundhedsplejersken anbafale at man giver barnet en sut. Andre børn bruger deres sutterefleks ved brystet og foretrækker dette fremfor en "narresut". I princippet skal det lille barn...

Læs mere i Babylex

Æg

Hårdkogte æg, eller æggepandekage, kan gives fra 6 måneders alderen. Men i små mængder. Æg kan således gives som en del af en varieret kost og mange børn kan godt lide smagen af æg.

I æggeblommen findes et relativt højt indhold af kolesterol, det er dog først og fremmest madens indhold af mættet fedt, der påvirker blodets kolesterolindhold.

Man ved ikke præcist, hvor meget æg man kan tåle før det ses på kolesterolindholdet. Nogle mennesker kan spise meget æg og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusinde tak for en informationsrig hjemmeside og nogle virkelig fantastiske bøger om børn! Jeg har erhvervet mig hele din bog-serie og efter at have læst dem, bruger jeg dem stadig ofte som opslagsværk. Tak for dem!

Venlig hilsen
Cecilie