Brev:
Forfra med at vænne fra bryst om natten
9. november 2007
Alder:
9 mdr.
Forfra med at vænne fra bryst om natten
Hej Helen
Efter en periode, hvor det faktisk gik fint med ikke at amme fra midnat til halv seks, blev min datter syg med opkast og hoste et par dage - og vi er nu nærmest startet forfra. Det virker som om vi er bombet endnu længere tilbage end før.
Uanset om det er mig eller far, der tager hende, når hun vågner omkring halv to, så kan vi ikke få hende til at falde til ro - hverken i hendes egen seng, eller i vores. Vi forsøger i hendes egen omkring et kvarters tid, men tager hende derefter ind til en af os i dobbeltsengen. Her tumler hun rundt, brokker sig, græder, ruller om på siden og forsøger at sutte på vores hænder, ansigt eller kinder ... Jeg har også forsøg at putte dynen godt ned om hende, så hun ikke er i direkte kontakt med os, men heller ikke på den måde kan hun finde ro. Og jeg synes også, hun bør have kropskontakten til en af os, når hun er ked af det.
De sidset tre nætter har hun faktisk været vågen fra kl. halv to til halv fem, hvor jeg til sidst giver hende bryst. Jeg synes ikke, det virker som om hun går fuldstændig grådigt til brystet, selvom hun ganske vist spiser. Og også gerne fra begge bryster.
De mange vågne timer har den uhensigtsmæssige effekt, at hun sover mere om dagen. Og pludselig er vi også her havnet i en dum spiral, hvor jeg er bange for, at vi til sidst ender med at hun får vendt op og ned på nat og dag.
Jeg går efterhånden rundt som en søvngænger ... Hjælp, hjælp, hjælp ...
Den trætte mor (zzz)