Forfra med at vænne fra bryst om natten

9. november 2007

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Forfra med at vænne fra bryst om natten

Hej Helen

Efter en periode, hvor det faktisk gik fint med ikke at amme fra midnat til halv seks, blev min datter syg med opkast og hoste et par dage - og vi er nu nærmest startet forfra. Det virker som om vi er bombet endnu længere tilbage end før.

Uanset om det er mig eller far, der tager hende, når hun vågner omkring halv to, så kan vi ikke få hende til at falde til ro - hverken i hendes egen seng, eller i vores. Vi forsøger i hendes egen omkring et kvarters tid, men tager hende derefter ind til en af os i dobbeltsengen. Her tumler hun rundt, brokker sig, græder, ruller om på siden og forsøger at sutte på vores hænder, ansigt eller kinder ... Jeg har også forsøg at putte dynen godt ned om hende, så hun ikke er i ...

Annonce

... direkte kontakt med os, men heller ikke på den måde kan hun finde ro. Og jeg synes også, hun bør have kropskontakten til en af os, når hun er ked af det.

De sidset tre nætter har hun faktisk været vågen fra kl. halv to til halv fem, hvor jeg til sidst giver hende bryst. Jeg synes ikke, det virker som om hun går fuldstændig grådigt til brystet, selvom hun ganske vist spiser. Og også gerne fra begge bryster.

De mange vågne timer har den uhensigtsmæssige effekt, at hun sover mere om dagen. Og pludselig er vi også her havnet i en dum spiral, hvor jeg er bange for, at vi til sidst ender med at hun får vendt op og ned på nat og dag.

Jeg går efterhånden rundt som en søvngænger ... Hjælp, hjælp, hjælp ...

Den trætte mor (zzz)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Sut

Før i tiden var det almindeligt, at børn fik en sut med det samme, når de blev født. I dag mener man, at det er hensigtsmæssigt at man venter med at give barnet en sut, til amningen er etableret.
Hvis barnet får en sut for hurtigt, så kan det gå ud over barnets lyst til at die ved brystet. Dertil kommer at sutteteknikken er forskellig alt efter om barnet dier på brystet eller sutter på en sut.

Du kan møde mange forskellige holdninger til det at bruge sut og det er vigtigt...

Læs mere i Babylex

Sprog

Allerede når det lille barn ligger i dine arme for første gang og du snakker med det, dannes grundlaget for at lære at tale. Babyen nyder at lytte til din stemme, som den også kender fra livet inde i maven, og den forbinder det med noget rart, at du taler. Det giver tryghed, nærhed og kontakt.

At synge eller spille musik virker også sprogligt stimulerende på barnet. Efterhånden som barnet bliver ældre så fortæl det, hvad du gør, - skifter bleen, vasker maven, vasker armene,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tack før alla svar jag får från dig, tycker det är helt fantastiskt att du verkar komma ihåg vad man skriver i tidigare frågor =).

Tack før svar
Karolina, mor til tvillinger