Ørerne og ammestop

19. september 2007

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Ørerne og ammestop

Hej igen

Så skriver jeg igen herfra hvor vi stadig ikke sover så meget, vi prøver dog at tage det med et smil.

Vi har nu været til ørelægen (der var lang ventetid) og det ser ud til min datter har haft nogle øreproblemer (går ud fra det må være mellemørebetændelse man taler om), hun er rosa og har en knækket kurve. Men det er nok ved at gå over, skønnede han. Han var ellers den lidt stille type (ørelægen), så jeg ville høre om du har nogle gode råd, vi ikke har hørt, til hvordan vi kan lindre smerten så længe det står på?

Vi ved at hovedenden af sengen skal være hævet, bruger hue, og ser så frem til at det går over af sig selv forhåbentlig inden næste tjek om 2 mdr. Er det er realistisk tidshorisont (det er rart at forestille sig man får en nats søvn på et tidspunkt)?

Vi venter stadig på allergiudredningen, men er faktisk ret sikre på at det er mælkeallergien og evt. æg – bare lige en update, det påvirker jo helt sikkert også nattesøvnen.

Og så er der endelig kommet to små fine tænder! Det er jo de færreste børn, der ...

Annonce

... ikke får tænder, men man bliver da lidt stolt alligevel. Desværre er hun begyndt at bide under amningen, det gør bare nas. Så jeg har rådført mig med SP om at give hende kalkpulver – som hun dog desværre gylper af, har du nogle erfaringer på det område? Dette skulle gøre at hun får de næringsstoffer hun har brug for selvom hun er på mælkefri diæt og jeg stopper med at amme.

Men hvordan er det lige man gør det, når hun nu er så glad for det? Er det bare med at tage nogle hårde dage, hvor hun er ked, og give lidt grød og frugt i stedet? Jeg ammer kun morgen/formiddag (8-9) og ved sengetid nu, men har lyst til at stoppe ret snart, fordi det gør så ondt når hun bider…

Jeg er lige startet igen, er væk 4 dage om ugen (min mand går hjemme) og hun er meget morsyg, og jeg prøver at give hende så meget fysisk nærhed som muligt om eftermiddagen, når jeg kommer hjem. Men om en måned skal vi køre ind i vuggestue, så jeg synes det er svært at finde det rette tidspunkt.

Mange hilsner og på forhånd mange tusind tak for dine gode råd,

Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Klip i mellemkødet (Episiotomi)

I forbindelse med en fødsel kan det være nødvendigt at klippe kvinden i mellemkødet så barnet bedre kan komme ud. Dette kaldes en episiotomi og jordemoderen klipper i det stykke der er mellem skeden og endetarmsåbningen. Man kan også briste spontant.

Uanset om man brister eller bliver klippet, så vil man blive syet sammen, for at såret gror rigtig sammen igen.

Det er altid vigtigt at skylle såret efter hvert toiletbesøg den første tid efter fødslen, for at undgå...

Læs mere i Babylex

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

... mange tak for dit sidste svar vedrørende vores problemer med skemaden. Vi er kommet godt videre, bl.a også inspireret af dit dejligt detaljerede svar, og Ingrid spiser nu som bliver hun betalt for det.

Kh Karen (og Ingrid)