Brev:
Ørerne og ammestop
19. september 2007
Alder:
10 mdr.
Ørerne og ammestop
Hej igen
Så skriver jeg igen herfra hvor vi stadig ikke sover så meget, vi prøver dog at tage det med et smil.
Vi har nu været til ørelægen (der var lang ventetid) og det ser ud til min datter har haft nogle øreproblemer (går ud fra det må være mellemørebetændelse man taler om), hun er rosa og har en knækket kurve. Men det er nok ved at gå over, skønnede han. Han var ellers den lidt stille type (ørelægen), så jeg ville høre om du har nogle gode råd, vi ikke har hørt, til hvordan vi kan lindre smerten så længe det står på?
Vi ved at hovedenden af sengen skal være hævet, bruger hue, og ser så frem til at det går over af sig selv forhåbentlig inden næste tjek om 2 mdr. Er det er realistisk tidshorisont (det er rart at forestille sig man får en nats søvn på et tidspunkt)?
Vi venter stadig på allergiudredningen, men er faktisk ret sikre på at det er mælkeallergien og evt. æg – bare lige en update, det påvirker jo helt sikkert også nattesøvnen.
Og så er der endelig kommet to små fine tænder! Det er jo de færreste børn, der ikke får tænder, men man bliver da lidt stolt alligevel. Desværre er hun begyndt at bide under amningen, det gør bare nas. Så jeg har rådført mig med SP om at give hende kalkpulver – som hun dog desværre gylper af, har du nogle erfaringer på det område? Dette skulle gøre at hun får de næringsstoffer hun har brug for selvom hun er på mælkefri diæt og jeg stopper med at amme.
Men hvordan er det lige man gør det, når hun nu er så glad for det? Er det bare med at tage nogle hårde dage, hvor hun er ked, og give lidt grød og frugt i stedet? Jeg ammer kun morgen/formiddag (8-9) og ved sengetid nu, men har lyst til at stoppe ret snart, fordi det gør så ondt når hun bider…
Jeg er lige startet igen, er væk 4 dage om ugen (min mand går hjemme) og hun er meget morsyg, og jeg prøver at give hende så meget fysisk nærhed som muligt om eftermiddagen, når jeg kommer hjem. Men om en måned skal vi køre ind i vuggestue, så jeg synes det er svært at finde det rette tidspunkt.
Mange hilsner og på forhånd mange tusind tak for dine gode råd,
Camilla