Brev:
Ammeproblem, mindre mælk?
15. januar 2004
Alder:
0 mdr.
Ammeproblem, mindre mælk?
Jeg har en 14 dage gammel søn, der godt kan lide at sove længe. Jeg har fået besked om at vække ham/amme ham hver 3-4. time og har fulgt dette råd. Han har i øvrigt en fin vægtstigning og er nået over sin fødselsvægt.
Jeg har ret små bryster som bliver noget spændte optil ammetid. I går aftes ville han pludselig bare sutte i "timesvis", han brokkede sig ikke så længe han fik lov at sutte, men hvis jeg tog ham fra brystet begyndte han at søge lige med det samme.
Så opdager jeg pludselig at mit venstre bryst virker slapt/tomt, og undrer mig om han sutter forkert og jeg ikke får stimuleret det godt nok. Det højre er der ingen problemer med. Jeg bliver også meget nervøs inden amning, noget som ikke lige hjælper på nedløbsrefleksen...
Hvad skal jeg gøre/hvad gør jeg forkert?