Brev:
Stop med amning - 5 mdr.
22. februar 2007
Alder:
5 mdr.
Stop med amning - 5 mdr.
Hej
Jeg har en søn på 5 1/2 måned som er jeg er nødt til at stoppe med at amme. Grunden til dette er, at jeg har en sygdom der gør at jeg skal have noget medicin. Denne medicin kan ikke tages når jeg ammer.
Problemet er at min søn er meget glad for at blive ammet. Han vil ikke have andet. Hverken grød eller MME.
Vi har forsøgt at min mand er taget væk 1 dag for at tvinge ham til at tage MME. Vi har prøvet både med flaske og tudekop. Han tager det ikke frivilligt og har maks taget 200 ml på en hel dag. Nu har vi i 4 dage forsøgt at få ham til at tage det ved at jeg at jeg ammer ham morgen, aften og nat. I perioden 8 til 20 har han ikke fået bryst. Han spiser stadig ikke noget.
Jeg bryder mig ikke om at sulte ham, ved at stoppe helt med amningen fra den ene dag til den anden.
Han vil heller ikke have en sut.
Har du nogen råd til hvad vi kan gøre.
Med venlig hilsen
Rikke